    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 8 Nov 2010 11:34:45 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Z jaką datą rachunek?

    On Sat, 6 Nov 2010, regen wrote:

    > Witam!
    > Prowadzę 1-os DG. Prowadzę KPiR, nie jestem płatnikiem VAT. Wykonuje
    > usługi codziennie na rzecz dużej firmy.

    To nie znaczy, że codziennie musi być wystawiany rachunek, jeśli
    usługa jest "ciągła" decyduje o tym umowa ograniczona zapisem
    art.14.1e PDoOF, sprawdź:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    (znalezienie aktu prawnego, który stanowi że rachunek jest fakturą
    w rozumieniu takich przepisów, potraktuj jako ćwiczenie w przekopywaniu
    archiwów, mi się też nie chce sprawdzać :))

    > Rachunek wystawiam raz w miesiącu.
    > Czy może on być wystawiony z datą 1 dnia kolejnego miesiąca
    > za miesiąc poprzedni? Np. za luty w dniu 1 marca, za grudzień w dniu 1
    > stycznia?

    Odnoszę wrażenie, że wrzuciłeś do jednego worka dwie różne sprawy:
    - kiedy ma być wystawiony rachunek
    - za jaki okres ma być wystawiony

    Żądanie wystawienia r-ku wyrażone przed wykonaniem umowy *lub* obowiązek
    wystawienia wynikły z przepisów objęte są taką samą regulacją jak
    faktury - do 7 dni od daty wykonania/wydania, art.87 Ordynacji,
    sprawdź:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Co prawda Twoje stwierdzenie "odbiór codziennie" wzbudza pewne
    wątpliwości, ale to już by trzeba się przyjrzeć umowie, bo na mój
    gust 'odbiór częściowy' też mógłby być... jakby był jakiś "odbiór
    okresowy" za cały miesiąc, to bym bronił tezy że odpowiedź brzmi
    "tak".

    pzdr, Gotfryd