  • 1. Data: 2005-08-20 14:10:23
    Temat: ZATRUDNIENIE
    Od: "Aga" <r...@b...pl>

    Witam,
    pracowałam na umowe o prace (dział ksiegowości) i prowadziłam działalnosc
    gospodarcza takie tam usługi biurowe, kadry płace itp. Teraz za porozumieniem
    stron zwolniłam sie ale były pracodawca zaproponwował mi zebym jednak dalej
    swiadczyła dla niego usługi w zakresie wswojej działalnosci gospodarczej czy
    moge wystawiac faktury dla byłego pracodawcy

    dziekuje za wszystkie odpowiedzi Aga

  • 2. Data: 2005-08-20 14:30:22
    Temat: Re: ZATRUDNIENIE
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Aga" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

    > czy moge wystawiac faktury dla byłego pracodawcy
    >
    > dziekuje za wszystkie odpowiedzi Aga

    Jak sobie wyobrazasz argumentacje, ze nie mozesz ??? Jakie zjawisko
    mialo by Ci w tym przeszkodzic ?

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-20 20:30:57
    Od: "Aga" <r...@b...pl>

    > Użytkownik "Aga" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jak sobie wyobrazasz argumentacje, ze nie mozesz ??? Jakie zjawisko
    > mialo by Ci w tym przeszkodzic ?
    >
    > marekz

    Tez mi sie tak wydaje dziekuje za odpowiedz chyba "zaprzyjaźniona" ksiegowa
    chciała mnie zmylic :-)

  • 4. Data: 2005-08-20 21:20:39
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Tez mi sie tak wydaje dziekuje za odpowiedz chyba "zaprzyjaźniona"
    ksiegowa
    > chciała mnie zmylic :-)

    Ale uwaga.... już nie raz o tym było głośno w mediach - że w takiej sytuacji
    Twój pracodawca może zostać posądzony, że nadal jesteś jego pracownikiem,
    tylko "zmusił cie do prowadzenia działalności, abyś pracowała w ramach, jak
    to ładnie nazywają "samozatrudnienia". Straszono w takim przypadku
    pracodawców, ze będzie to traktowane nadal jako umowa o pracę, i że zakład
    bedzie musiał odprowadzać składki itd. Ale.... niech były pracodawca się tym
    martwi, a Ty spij spokojnie i smiało wystawiaj fv.... Ty jesteś czysta jak
    łaza :)

    pozdrawiam
    monika

  • 5. Data: 2005-08-21 04:57:16
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Aga napisał:
> [...]
    > swiadczyła dla niego usługi w zakresie wswojej działalnosci gospodarczej czy
    > moge wystawiac faktury dla byłego pracodawcy

    Dwie uwagi:
    - nie możesz być opodatkowana z DG liniowo 19% aż do końca przyszłego roku;
    - certyfikat MF na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych posiadasz jak
    rozumiem.

    pzdr

    Tomek

    Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>> http://link.interia.pl/f18aa

  • 6. Data: 2005-08-21 06:25:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Aga napisał(a):
> [...]
    > swiadczyła dla niego usługi w zakresie wswojej działalnosci gospodarczej czy
    > moge wystawiac faktury dla byłego pracodawcy

    Chcesz założyć nową firmę i płacić niższy ZUS? Jeśli tak, to nie możesz.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-08-21 09:22:49
    Od: r...@b...pl

    Dziekuje za tak duzo odpowiedzi i wskazówek

    i po waszych odpoweidzach jestem spokojna :-) nie che załozyc nowej firmy tylko
    zmieniam profil starej z usług biurwowych na rachunkowe wiec nie bedę posadzoan
    o chec wyłudzenia nizszych słoadek :-)
    z podatku liniwego nie mam zamiaru skorzystac bo mi sie to nie bedzie na razie
    kalkulowało :-) i oczywiscie pozwolenie od MF mam na nie długo czekałam

    Dzieki za wszystko
    Aga