  • 1. Data: 2002-07-01 07:37:25
    Temat: ZUS
    Od: "Domin" <d...@w...pl>

    Witam
    Sprawa wyglada w ten sposob. Zalozylem dzialalnosc gospodarcza, bo musialem
    (ze wzgledu na bylego pracodawce). Potem przestalo nam sie ukladac a 600 zl
    ZUS-u to dla mnie troche duzo i zaczalem kombinowac. Znalazlem przepis ktory
    mowi iz czlowiek prowadzacy dzialalnosc gospodarcza i bedacy jednoczesnie
    zatrudniony na umow o prace z miesiecznym wynagrodzeniem conajmniej rownym
    najnizszej krajowej moze nie placic ZUS-u jako prezedsiebiorca, a tylko
    placic zdrowotne z tego tytulu. Z koleji w przypadku umowy zlecenia kwota
    wynagrodzenia nie jest wazna. Zatrudnilem sie na umowe zlecenie, ZUS z
    tamtej umowy mialem p[lacony z kwoty 200 zl co wychodzilo ok. 30 zl +
    zdrowotne 100zl = 130 zl - oszczednos byla. Ale pewnego dnia ksiegowa poszla
    do ZUS i sie dowiedziala ze jako student jestem zwolniony z ZUS z umowy
    zlecenia a wiec nie moge tak robic jak tera imusze placic calosc skladki
    jako prowadzacy dzialalnosc gosp. Nie mniej jednak sprawdzilem znow w
    przepisach na stronie ZUS i jest tam mowa o mozliwosci zwolnienia studenta z
    skladek ZUS z zlecenia a nie o zakazie ich placenia. Czy w takim razie moge
    dalej placic 130 zl i sie nie przejmowac ZUS-em czy musze placic calosc 630
    zl.
    P.S mam nadzieje ze ktos cos z tego zrozumie, bo chyba troche zamotalem
    Pozdrawiam
    Domin

  • 2. Data: 2002-07-01 17:50:40
    Temat: Re: ZUS
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a d...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przejmowac ZUS-em czy musze placic calosc 630 zl.
    > P.S mam nadzieje ze ktos cos z tego zrozumie, bo chyba troche

    To ja się jeszcze dołączę do pytania - czy postępowanie Domina jest
    prawidłowe??? Ktoś tu kiedyś wspominal o takiej możliwości ominięcia
    płacenia ZUS'u ale czy nikt się do tego nie będzie doczepiał??? W końcu
    gdyby to było takie proste to mnóstwo firm by tak postępowało???
    Tak więc: jakie warunki należy spełnić ażeby móc tak postępować???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
    sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert

  • 3. Data: 2002-07-01 23:15:23
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdyby to było takie proste to mnóstwo firm by tak postępowało???
    > Tak więc: jakie warunki należy spełnić ażeby móc tak postępować???

    Zobacz poradnik w serwisie ZUS
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-03.htm
    Ato cytat z tego tekstu:
    "Ubezpieczeniom społecznym tylko z tytułu prowadzonej pozarolniczej
    działalności podlegają także osoby, które równocześnie zawarły umowę
    zlecenia (agencyjną lub o świadczenie usług) i są jednocześnie studentami
    lub uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych,
    do ukończenia 26 lat. Podobnie jak przed 14 stycznia 2000 r. studenci i
    uczniowie wymienionych szkół, do ukończenia 26 lat, nie są obejmowani
    ubezpieczeniami społecznymi ani obowiązkowo, ani dobrowolnie, z tytułu
    wykonywanej umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub umowy o świadczenie
    usług."

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 4. Data: 2002-07-02 07:30:20
    Od: "Domin" <d...@w...pl>

> [...]
    > ubezpieczeniami społecznymi ani obowiązkowo, ani dobrowolnie, z tytułu
    > wykonywanej umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub umowy o świadczenie

    Czy to znaczy ze jak sie teraz kapna, to bede musial zaplacic wszystko. I
    czy ZUS wie czy jestem studentem czy nie ?

  • 5. Data: 2002-07-02 07:42:08
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    > Czy to znaczy ze jak sie teraz kapna, to bede musial zaplacic wszystko. I
    > czy ZUS wie czy jestem studentem czy nie ?

    Oni sie w najblizszych 10 latach nie kapna, najlepiej nie placic nic.
    2 lata temu zglosilem firme na kogos, ich system pomylil w nazwisku jedna
    literke,
    od 2 lat nosze im korekty (srednio co kwartal) a system nadal nie moze pojac
    o co chodzi i przyjac poprawnego nazwiska,
    pani z zusu powiedziala ze trzeba by moze zlozyc kolejna korekte do
    zgloszenia ale juz bez nazwiska,
    moze system przyjmie, a moze nie, nastepny krok to pewnie bedzie bez
    imienia, bez peselu itd.,
    a ty sie martfisz jakimis skladkami i ich wysokoscia
    pomysl jaki ból dla ich systemu sprawia jedna litera

    PS dla swiatego spokoju zakonczylem dzialalnosc na te osobe, moze za rok
    system przyjmie to do wiadomosci
    po co placic skladki jak nikt tego nie jest w stanie sprawdzic

  • 6. Data: 2002-07-02 20:26:08
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze r...@p...fm:

> [...]
    > obowiązkowo, ani dobrowolnie, z tytułu wykonywanej umowy zlecenia,
    > umowy agencyjnej lub umowy o świadczenie usług."

    A co z osobami które już nie są studentami, uczniami i od umowy zlecenia
    będą odprowadzały ZUS, czy wtedy nie muszę płacić tych składem związanych z
    prowadzoną działalnością? Dodam tylko iż byłyby to zlecenia dla innych firm
    niż te z którymi współpracuję w ramach prowadzonej działalności
    gospodarczej oraz byłby to zupełnie inny rodzaj działalności np. w DG
    prowadzę transport a w ramach umowy zlecenia w weekendy będę sie zajmował
    ogrodem czy też np. Sprzątał pomieszczenia firmy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,
    a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.