  • 1. Data: 2002-12-06 15:20:52
    Temat: ZUS DRA - zaokraglanie groszy
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Licząc kwoty na DRA zaokrąglaem je klasycznie:
    12,958 ----> 12,96.
    Tak też wypelnilem (ręcznie) i tak złożyłem.

    A potem, z ciekawości sprawidziłem swoje obliczenia Płatnikiem.

    Zasadniczo wszystko sie zgadzalo, z tym wyjatkiem, ze Platnik zaokrągłał
    tak:
    12,958 ----> 12,95.

    Wiem, z Planik nie jest doskonalym programem, ale
    ktos mi powiedzial, ze kwoty na DRA mają być zgodne z arytmetyką Płatkia,
    a nie matematyczną.

    Czy to prawda?
    Czy już mam zacząć wypisywać korektę DRA? :-)

    P.S.
    Przy okazji:
    Jak zaokragla sie do pełnych zł na formularzach VAT-7?
    Matematycznie, czy też jakos inaczej?
    A grosze na PIT-5?

    DZIEKI!!!

    latet

  • 2. Data: 2002-12-06 15:24:41
    Temat: Re: ZUS DRA - zaokraglanie groszy
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Latet wrote:

    > Przy okazji:
    > Jak zaokragla sie do pełnych zł na formularzach VAT-7?
    > Matematycznie, czy też jakos inaczej?

    Według ustawy o VAT obcina się grosze (czyli 1,99 -> 1)

    > A grosze na PIT-5?

    do dziesiątek groszy "matematycznie"

  • 3. Data: 2002-12-06 15:25:27
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Latet wrote:

> [...]
    > Matematycznie, czy też jakos inaczej?

    Według ustawy o VAT obcina się grosze (czyli 1,99 -> 1)

    "matematycznie"

  • 4. Data: 2002-12-06 16:31:55
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Według ustawy o VAT obcina się grosze (czyli 1,99 -> 1)
    > "matematycznie"

    OK, a dla ZUS?

    Dzieki,

    latet

  • 5. Data: 2002-12-06 17:49:25
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał

    > OK, a dla ZUS?

    Witam,
    ZUS "normalnie" do 1 grosza, ale może podane przez Ciebie rozbieżności biorą
    się ze sposobu wyliczania stawki dziennej - kiedyś tak było (i chyba jest
    nadal ?), że najpierw wylicza się stawkę dzienną, zaokrągla ją "normalnie"
    do jednego grosza i dopiero taką wartość mnoży przez dni. Czy tak liczyłeś?

    Pozdrawiam
    ajt

  • 6. Data: 2002-12-06 20:51:06
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > nadal ?), że najpierw wylicza się stawkę dzienną, zaokrągla ją "normalnie"
    > do jednego grosza i dopiero taką wartość mnoży przez dni. Czy tak

    Liczylem akurat nie tak, ale "normalnie" (matematycznie),
    z tym ze to i tak wychodzi to samo: 4 dni z 30 dni listopda:

    Sposob zwykly:
    1237,17 / 30 = 41,239
    41,239 x 4 = 164,956
    164,956 ------> 164,96

    Sposob "Twoj":
    1237,17 / 30 = 41,239
    41,239 ------> 41,24
    41,24 x 4 = 164,96

    W obu przypadkach wychodzi 164,96.
    A Płatkil wyliczył 164,95.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 7. Data: 2002-12-07 01:02:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikt" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Według ustawy o VAT obcina się grosze (czyli 1,99 -> 1)

    > "matematycznie"

    Czy ktoś znalazł logiczne wytłumaczenie dlaczego skarb państwa raz zabiega
    o 1 grosz a w innym przypadku lekce sobie waży 99 gr. ? Gdzie tkwi źródło
    tej radosnej tfurczości ?

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-07 01:12:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Liczylem akurat nie tak, ale "normalnie" (matematycznie),
    > z tym ze to i tak wychodzi to samo: 4 dni z 30 dni listopda:
    >

    > Sposob zwykly:
    > 1237,17 / 30 = 41,239
    > 41,239 x 4 = 164,956
    > 164,956 ------> 164,96
    >
    > Sposob "Twoj":
    > 1237,17 / 30 = 41,239
    > 41,239 ------> 41,24
    > 41,24 x 4 = 164,96
    >
    > W obu przypadkach wychodzi 164,96.
    > A Płatkil wyliczył 164,95.

    W sprawie takich wyliczeń za część miesiąca to lepiej odżałuj ten miesiąc
    (olej płatnika) i licz matematycznie (bo to obronisz). Znane sa przypadki
    (opisywane na tej grupie) że z powodu braku 1 gr. w składce traciłeś
    ciągłość ubezpieczenia. A w przypadku składek miesięcznych to na stronie
    ZUS masz zawsze wyliczone
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    A tak na marginesie dokładności liczenia składek do ZUS to "duziy" musza
    chyba liczyć do 4 miejsc po przecinku ?

    Sark

  • 9. Data: 2002-12-07 01:24:10
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o 1 grosz a w innym przypadku lekce sobie waży 99 gr. ? Gdzie tkwi źródło

    Z tym 99 gr. myślisz o VAT-7 ?
    Tam jest więcej rubryk gdzie odrzucasz swoje grosze w podatku naliczonym,
    niż budżetowe w należnym :(

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 10. Data: 2002-12-07 01:41:32
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    > Witam,
    >
    > Licząc kwoty na DRA zaokrąglaem je klasycznie:
    > 12,958 ----> 12,96.
    > Tak też wypelnilem (ręcznie) i tak złożyłem.

    Liczymy podstawę bez zaokraglania wyników pośrednich.

    > Przy okazji:
    > Jak zaokragla sie do pełnych zł na formularzach VAT-7?
    > Matematycznie, czy też jakos inaczej?

    Na VAT-7 zaokrąglamy do 1 zł przez odrzucenie groszy.
    Podatek na fakturach "matematycznie" do 1 gr.

    > A grosze na PIT-5?

    Podatek dochodowy zaokraglamy "prawie matematycznie".
    Podstawę opodatkowania do 1zł a podatek do 10 gr.
    Zaokrąglamy "kwoty" czyli sumy wyrażone w złotych i groszach.

    Inaczej mówiąc, jeżeli obliczamy podatek to zaokrąglamy dwa
    razy: najpierw do 1 gr a wynik do 10 gr.
    np.
    Jeżeli w wyniku obliczeń otrzymamy 0,945 zł,
    to jest to kwota 95 gr
    co po zaokrągleniu do 10 gr daje 1 zł.

    pozdrawiam
    Ryszard G.