  • 1. Data: 2002-08-09 11:29:54
    Temat: ZUS a odsetki
    Od: <p...@b...de>

    Witam!
    Probuje ratowac ojca z tarapatow. Nie zwolnil pracownikow na czas, zus urosl do
    poteznych rozmiarow. Nie mogl go splacic. Odsetki ustawowe byly ponad 40%. W
    tej chwli splacilismy naleznosc glowna i zastanawiam sie jak sie starac sie o
    umorzenie odsetek bo padniemy. Czy jest na ten temat jakies rozporzadzenie, czy
    cos w tym stylu.

    Moze ma ktos jakies doswiadczenia w tej materii.
    Jak do sprawy podejsc?

    Pozdrowienia
    Pawel

  • 2. Data: 2002-08-09 11:42:53
    Temat: Re: ZUS a odsetki
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    jednym z wyjść jest wystąpienie do Zus z wnioskiem o umorzenie odsetek
    (chociażby częściowe) - ale szczerze mówiąc to mało prawdopodobne żeby
    sięzgodzili. ntomiast bardziej prawdopodobne jest wnioskowanie o rozłożenie
    kwoty odsetek na raty. wszystko bedzie zależało od uzasadnienia, w twoim
    wniosku, rozmów z przedstawicielami zs no i twojej sily przebicia. ale udaje
    sie to

  • 3. Data: 2002-08-10 16:34:23
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    Srawa wygląda tak, ZUS (wiem z doświadcznia, bo tam pracuję) nie umarza
    odsetek (chyba że przedawnia je, ale to po 5 latach). Możesz starać się o
    Układ Ratalny, ale aby została podjęta czyność układowa musisz mieć
    zapłacone skłądki refundowane przez pracownika (ubezpieczonego, czyli połowę
    emerytalnego, rentowego, chorobowe i zdorowotne), z dowodem wpłat za to
    idziesz do ZUS z dokumentami i wnioskiem o raty. Jeżeli chcesz wykaz
    dokumentów do rat to pisz na prv. pozdarwiam