    From: "Bozoo" <z...@z...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS i PIT 5
    Date: Fri, 28 May 2004 14:46:13 +0200

    Wlasnie patrze w kpir kolegi i ma tam taka pozycje:
    Wplata na FP i FGSP 33,47zl. (Ksiegowa mu to robila)
    Jak sie to ma do wypowiedzi kolegi "raf"
    "Jeżeli prowadzisz DG to składki na FGŚP nie płacisz - jeżeli zapłaciłeś to
    niepotrzebnie " ??
    Qrdeee, a pani w zusie twierdzila, ze OBOWIAZKOWO :-(

    > nie panikuj jeżeli jesteś na kpir i rozliczasz się według stawki 19% minus
    kwota wolna (...)
    Tak, wiem. Tylko chodzi mi o to zeby mi ksiazeczka grala....

    > ponieważ dokładnie nie wiesz jak to księgować
    no tak jeszcze nie za bardzo sie orientuje...

    > to ci wyjasniam ze składki na zus /emerytalne+rentowe+chorobowe+wypadkowe/
    > nie musisz wcale ksiegować
    Taak, one maja swoja kratke na picie.... (pole nr 34?)

    > tak samo nie księgujesz ubezpieczenia zdrowotnego
    To tez ma swoja kratke na deklaracji (chyba 48?)

    > uwaga podstawą odpisu jest nie kwota która płacisz ale 7,75%
    Eee.... 153,57zl place... I tyle odpisuje. To ponoc jest najnizsze
    jakie musze placic. Chyba, ze znowu jestem w bledzie... A czego
    sie ma tyczyc te 7,75% ?

    > składkę na fundusz pracy musisz ksiegować w kolumnie 14 jako koszt
    Cholerny swiat! A jesli w obecnym miesiacu zaksieguje wszystkie trzy,
    to czy kiedys (za 5 lat) US nie bedzie mi tego drazyl i szukal dziury
    w calym? Zdaze zapomniec o co z tym chodzilo....
    Acha, jeszcze jedno. Zus za maj zaplace poczatkiem czerwca. Czy skladke
    za maj mam napisac gdzies koncem maja czy w czerwcu dopiero?
    Dzieki wielkie za rozjasnienie tematu.

    PawelZ