  • 1. Data: 2006-09-15 19:33:29
    Temat: ZUS i studia
    Od: "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Mam 28 lat w tym roku zaczynam studia aktualnie nie pracuje, czy szkoła
    zapewnia mi ubezpieczenie (ZUS).?

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2006-09-15 20:05:46
    Temat: Re: ZUS i studia
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał w wiadomości
    > Mam 28 lat w tym roku zaczynam studia aktualnie nie pracuje, czy szkoła
    > zapewnia mi ubezpieczenie (ZUS).?

    Tak - wyłącznie zdrowotne, bo ukończyłeś 26 lat.
    Musisz zgłosić się do dziekanatu. Ale po zostaniu studentem - a kiedy to
    następuje (czy w momencie zakończenia rekrutacji, czy ślubowania czy jeszcze
    czegoś innego, to już kwestia innych praw; w dziekanacie powiedzą).

    SIM

  • 3. Data: 2006-09-17 12:53:03
    Od: "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl>

> [...]
    > następuje (czy w momencie zakończenia rekrutacji, czy ślubowania czy
    > jeszcze czegoś innego, to już kwestia innych praw; w dziekanacie

    Czyli znaczy że mogę wtedy korzystać z państwowej opieki zdrowotnej ?.
    szkoła musi wystawic jakąś książeczkę zdrowia czy jak to jest ?.

    Daniel

  • 4. Data: 2006-09-17 13:16:45
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    > Czyli znaczy że mogę wtedy korzystać z państwowej opieki zdrowotnej ?.
    > szkoła musi wystawic jakąś książeczkę zdrowia czy jak to jest ?.

    Tak, możesz korzystać.
    Jest to standardowa procedura z książeczką lub zaświadczeniem (formalnie
    powinna być książeczka lub pieczątka uczelni w Twojej już posiadanej
    książeczce).

    Kuba