    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Date: Wed, 16 May 2007 17:40:13 +0200

    On Wed, 16 May 2007, \n wrote:

    > Widać, że niewielkie masz pojęcie...

    Widać ;)
    Już wyjaśniam: oczywiście pierwotną przyczyną takich komentarzy
    nie są "szarzy pracownicy ZUSu", ba, nawet sam ZUS - jako jednostka
    poddana różnym regulacjom.
    Natomiast owa jednostka jako suma pracowników mających pewien
    sposób myślenia, z zastrzeżeniem ze trzeba zacząć "od góry"
    (bo podejrzewam że Kowal nie ma w zakresie obowiązków, albo
    mówiąc wprost nie płacą mu za przemyśliwanie organizacji
    różnych czynności) zachowuje się właśnie tak, jak Ty to komen-
    tujesz: "jest tyle przepisów, to lepiej nic nie robić niż
    się narazić że się któryś naruszy, poczty nikt się nie czepia,
    zawsze dobrze było", zaś praktyka pokazuje że jakby co (nowe
    wybory :>) to ktoś w myśl porzekadła o kiju i psie się przyczepi
    właśnie wprowadzania czegoś nowoczesnego (akurat mi się
    nasuwa na myśl taki przypadek, wprowadzenie kart magnetycznych
    przez śląską kasę chorych mam na myśli).

    Wracając do ZUSu, może jakiś konkretny argument "przeciw":
    Odpowiedz sobie sam(a), czy istnieje coś takiego jak tajemnica
    bankowa, czy prawdą jest że ludzie czują się przywiązani do
    swoich pieniędzy (na ogół bardziej niż do danych osobowych)
    oraz czy banki internetowe przypadkiem JEDNAK nie działają?
    Da się? - da się.
    Ale bankowi grozi że klient sobie pójdzie "do innego", i to
    jest pewnie owa "siła napędowa" że się da.

    pzdr, Gotfryd