  • Data: 2007-05-16 21:32:31
    Temat: Re: ZUS - komunikacja e-mail
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705162220370.2588@athlon64...
    > On Wed, 16 May 2007, Kowal wrot

    > I to miałem na myśli jako "przemyśliwanie organizacji" :)

    Oczywiście owa organizacja od lat jest "chora". Wystarczy oddzielić
    infrastrukturę służącą do przetwarzania danych osobowych od tej czysto
    biurowo-"wordowo"-"internetowej" i podejrzewam że wszystko dałoby się
    zrobić.

    > Oczywiście, że z centralnego systemu bazodanowego nie powinno być
    > "bezpośredniego wyjścia w świat" - tyle, że to nie znaczy iż nie
    > może go być *w ogóle* (widywałem już różniste rozwiązania, włącznie
    > z polityką wymuszającą fizyczne przełączanie kompa do innego
    > gniazdka), zaś dowody (w postaci publicznie dostępnych usług
    > banków internetowych, *w tym konktaktu z doradcami*) lezą pod
    > różnymi adresami w dużej ilości.

    Nie będę się wypowiadał co do szczegółów naszego systemu informatycznego.
    Powiem tylko tyle że na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości
    technicznej.

    > Idzie o to, aby oddzielić punkt widzenia "są dane które muszą
    > pozostać dobrze zabezpieczone" od "żadnych danych nie wolno
    > przesłać".

    O! I to jest świetne stwierdzenie. Problem w tym że lepiej jest ogólnie
    chronić wszystko i nie ponosić przez to żadnych kosztów (np. nie
    udostępniając internetu), niż płacić za: firewalle, osoby sprawujące nadzór
    nad komputerem z dostępem do internetu (prowadzenie ewidencji, kto kiedy
    gdzie i po co), antywirusy, antytrojany, antyspyware ... to koszty niestety.

    > Tak, trzeba zadbać np. o weryfikację osoby która się
    > komunikuje itp. Trzeba. Ale to się DA.
    > I nie jest winą osoby przyjmującej zgłoszenia, czyli owego
    > "szarego pracownika" że "się nie da".
    >
    > Ale winą ZUSu *jako instytucji"? IMO - tak.
    > A przecież o to miał pretensje owl (i o tym pisał cef!).

    A da się da! Niestety nie jestem upoważniony do udzielania bliższych
    informacji o systemie wymiany korespondencji z ZUS w postaci elektronicznej
    ale lada dzień ona ruszy.

    Kowal