    From: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
    Date: Thu, 28 Mar 2013 00:43:59 +0100

    On 28.03.2013 00:22, witek wrote:

    > Nie mozesz.
    > Chyba, że sprzedasz samochód.

    No widzisz :)

    > Na tej samej zasadze mozesz zrezygnować z ZUS.
    > Rzuć pracę.

    Bez (swojego) samochodu mozna zyc.

    Bez pracy niby tez.

    Ale wole wybrac zatem prace na czarno.

    Swoja wazki temat poruszyles. To rzucanie pracy sie dzieje i to w
    wielkiej skali.

    20 lat temu co bylo? ETAT! ETAT! ETAT! Tak? A od etatowca sciaga sie
    haracz prosto, regularnie, i do tego soczysty. Odbiera sie takiej osobie
    lwia czesc zarobionej kasy.

    Ale zaczelo sie zmieniac - boom na "dzialalnosci gospodarcze". LAtwo
    kumaci Polacy policzyli, ze ZUS moze ich mniej rznac jak zaloza DG.
    Obecnie ZUS rznie na tysiaka. Nie wazne czy zarabiasz tysiaka czy 20
    tysiaków :)

    KAzdy kto zarabia wiec wiecej niz kwota, ktora z etatu daje 1000 zusu
    (policzyc na kalkulatorze pąłcowym) zaczyna myslec o tym, zeby moze
    jednak nie placic tyle.

    Cyfrowo i z glowy wychodzi mi, ze okolo tysiak na ZUS idzie z etatu
    gdzie jest 3000 na reke.

    Ale jakby specjalista chcial 6000 na reke, to ZUS z etatu bylby wielki i
    wyszloby spooorooo kasy dla pracodawcy
    (wiem, wiem, jest roczny limit, powyzej ktorego sie nie placi ZUS).

    A taki specjalista na DG - 6000 na reke i 1000 zusu to jzu tylko 7000
    dla pracodawcy.

    Wiec ci kumaci, poszli na DG.

    Ale jak sie ma DG to sie placi te 3-4 stowki za ksiegową. Mniejsza o to,
    mozna samemu, ale jak pokazuje doswiadczeni, sie kogos zastrudnia.

    ZUS 12 x 1000 to 12 tys rocznie
    Ksiegowa to 12 x 300 = 3600 rocznie

    total: 15 600

    jakby tu oszczedzic na ZUS?
    :)

    Znow kumaci wymyslili

    ZUS 12 x 0 = zero rocznie
    Ksiegowa 12 x 600 = 7200 rocznie
    ubezpiecznie: 3000 rocznie

    total = 10 tys na okraglo

    oszczednosc: 5600

    nie napisalem jak......

    DG zamienia sie w sp. z o.o.

    z jednooosobowym zarzadem - prezesem.

    ktory dobrowolnie si eubezpieczy zdrowotnie w ZUS, a funkcje prezesa
    pelni nie na etacie, ani nie jako dg ;) Jest prezesem. I tyle.

    No i ZUS jest w dupie, bo udzial dobrze zarabiajacych etatowców spada,
    rosnie wlasna dg i spolki zoo.

    no i wplywy do ZUS dramatycznie spadaja, co w polaczeniu z nizemdemo to
    jest dramat ;)

    zen.aspx