    From: hiki wiosna pierdle jak zimmmno <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - najwieksi zlodzieje - refleksja
    Date: Thu, 28 Mar 2013 10:55:20 +0100

    On 28.03.2013 10:30, T. wrote:

    > To teraz inne wyliczenie - masz stłuczkę samochodem po przepracowaniu 5
    > lat.

    To teraz inne wylicznie - a raczej - pewnie nie płacili składek
    ubezpieczeniowych ci, co umieraja bo im NFZ przestaje refundowac leki.

    W koncu czesc skaldowa skladki ZUS jest wlasnie takim ubezpieczeniem. Na
    lecznie w tym i na potrzebne leki.

    Najzabawniej - nie mozesz od szpitala kupic lekow ratujacych ci zycie
    bo... ustawa gwarantuje ci, ze sa bezplatne.

    > Tracisz mozlisosci zarobkowania. Twoje składki pozwalają na
    > wypłacenie Ci renty rzędu 46 zł. Do 67 roku życia... Więc obciążają
    > Twoje dzieci i dalszą rodzinę. W dodatku za każdy pobyt w szpitalu
    > płacisz 1500 zł dziennie + zabiegi. Tak by było lepiej?
    > Hipotetycznie możesz sobie różne wyliczenia robić, ale nie na tym polega
    > UBEZPIECZENIE.

    Ubezpiecznie polega na tym, ze mam w reku UMOWE ze scisle okreslonymi
    warunkami i MOGE ale NIE MUSZE sie na nia zgodzic a takze MOGE okreslic
    wariant umowy taki, jaki uwazam, ze jest dla mnie odpowiedni.

    Bo moze mam tyle kasy jak i moja rodzina, ze wybieram wariant "płacisz
    1500 zł dziennie + zabiegi." bo szacuje, ze moge poniesc takie ryzyko.
    Ot chocby sprzedajac jedno czy drugie mieszkanie - stac mnie. Nie widze
    wiec powodu, by placic ubezpieczenie.

    ZUS to NIE ubezpieczenie. Nie ma z tym nic wspolnego. ZUS to podatek.
    Ukryty pod nazwa z dupy wzieta.

    zen.aspx