    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Za głupotę rz?du zapłacisz ty
    Date: Sat, 28 Sep 2002 19:08:58 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@157.158.162.183

    > Bredzisz. Znajomy jest złotówą i jak wróci z nocki i ma zarobione 50zł
    > to jest szczęśliwy jak mało... Może i są mafie, ale większość
    > taksówkarzy nie stać na te kasy.
    >
    > BTW: W TV wciąż wałkują o cenie 3000 zł oraz o kasie połączonej z
    > licznikiem. Czy to prawda? Bo ZTCW PosNet chciał wprowadzić do
    > taksówek kasy ręczne, małe, przenośne, za 1200zł. No i nie połączone z
    > licznikiem właśnie... Natomiast Elzab faktycznie bredzi o drogich
    > kasach współpacujących z konkretnymi licznikami...
    >
    > Czy ustawa mówi coś o konieczności integrowania tego z licznikiem?

    Oj ludziska pomieszaliście tak samo jak dziennikarze.
    po pierwsze, kasa fiskalna w taksowce bedzie zupełnie inna niż ta w busach
    czy sklepach,
    ministrowie może nie jeżdżą busami ale tez nie są jeleniami, choć czasami ma
    się takie wrażenie.
    tutaj zgodnie z wymaganiami Min. Fin, urządzenie fiskalne musi być połączone
    na stale w sposób uniemożliwiający niekjontrolowany sposob rozłączenia
    taksometru z urządzeniem fiskalnym.
    Czyli kabelek będzie zaplombowany, lub tez będą to urządzenia zintegrowane,
    czyli kasa fiskalna i taksometr w jednym pudełku.
    Nazwijmy ten zestaw "taksometrem fiskalnym"
    taksometr fiskalny będzie notował wszystkie kilometry, nawet te które
    kierowca przejedzie się z dzieckiem do lekarza czy na wczasy, lecz będzie
    kilka trybów pracy. tryb prywatny, tryb niepłatny (na dojazdy i przejazdy w
    trakcie pracy) tryb jazdy na umówiona kwotę (czyli wsiadasz do taksówki i
    mówisz ze z dworca na wole jedziesz z nim za zł, wklepuje 100zl i juz nie
    liczy stawki za kilometr) oraz tryb rejstracji przejazdu i wyliczenia stawka
    za kilometr.
    Bedzie możliwość dodawania dopłaty (np żoną poprosi by kierowca wprowadził
    męża pijanego na piętro do domu ;D ) lub tez udzielenie upustu (np gdy ten
    sam mąż będzie stałym klientem i samodzielnie się wdrapie do domu)
    Na paragonie będzie napisane ile kilometrów przejechaliśmy, z jaka średnia
    prędkością, i również będzie miejsce na wpisanie z kad i do kad, lub jeśli
    taki taksometr pracuje w odpowiednim systemie dyspozytorskim samo się
    napisze. (jest taki system który potrafi określić miejsce postoju taksówki z
    dokładnością do 10 metrów)

    tyle o właściwościach technicznych.
    Ceny, Bzdura o mówieniu ze kwota 3000 - 5000 zł za taksometr fiskalny, jedna
    z firm właśnie oferuje taksometr fiskalny za 1800zl netto, z tego 50% zwrotu
    z US, jeśli ktoś z szanownych taksówkarzy jest VATmanem to odlicza wat koszt
    faktyczny 900zl plus 396 zl Vat jesli nie jest Vatowcem.
    Koszy montarzu i fiskalizacji itd przewiduje się na około 300-350 zł w tym
    pobierana oplata 80zl dla Głównego Urzędu Miar.
    mało tego istnieje możliwość otrzymania kredytu na taksometr, 1,5%
    miesięcznie i nic więcej!
    Nie znam cen Optimusa i Posnetu bo nie ogłosiły jeszcze.
    Co jeszcze mogę powiedzieć? ano to ze kilka razy słyszałem jak taksówkarz
    mówił ze płaci 8-15 zł podatku miesięcznie!!!, sprzedawca truskawek płaci
    więcej, nie mówiąc o kioskarzach i innych drobnych sprzedawcach.
    Z tego co się zorjentowalem są na tak zwanym podatku od sprzedaży
    rejestrowanej :))
    czyli co zarejestruje to za to zaplaci. a ze rejestruje jak pasuje to tez
    tak wychodzi.
    A co będzie miał z tego przeciętny kowalski?
    ano wyjdzie mu czarno na białym ze kierowca zawiózł go uczciwie a nie tak
    jak mnie ostatnio w stolicy, na okolo.
    Będzie możliwość reklamacji i to bardzo skutecznej.
    więcej informacji poszukajcie sobie drodzy państwo na stronach
    www.krakfis.zax.pl
    www.herc.pl
    Skoro ja, i ty masz kasę fiskalna to dlaczego maja być równi i równiejsi?
    wszystkie utrudnienia, zabezpieczenia w kasach fiskalnych najczęściej biorą
    się właśnie z tego że ludzie za wszelka cenę chcą oszukać, poniekąd rozumie
    bo sam place te chore podatki... ale szpitale policja potrzebuje pieniędzy a
    jak oszukują to szukają gdzie się da.
    pozdrawiam
    Krzysztof