  • 1. Data: 2004-04-27 12:10:31
    Temat: Zakup mieszkania
    Od: "rzar" <r...@g...pl>

    Witam Szanowną Grupę
    Kupuje mieszkanie na kredyt hipoteczny. Czy mogę liczyć na jakieś ulgi
    podatkowe z tym związane.
    Z góry thx.

    rzar

  • 2. Data: 2004-04-27 12:52:00
    Temat: Re: Zakup mieszkania
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "rzar" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Szanowną Grupę
    > Kupuje mieszkanie na kredyt hipoteczny. Czy mogę liczyć na jakieś ulgi
    > podatkowe z tym związane.

    Ulga odsetkowa przyslugujaca wylacznie przy zakupie mieszkania na rynku
    pierwotnym (developer, spółdzielnia).

    --
    Leszek Grelak - Lesio5

  • 3. Data: 2004-04-27 13:52:20
    Od: "rzar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" napisał

    > Ulga odsetkowa przyslugujaca wylacznie przy zakupie mieszkania na rynku
    > pierwotnym (developer, spółdzielnia).

    Rozumiem, że kupując od osoby fizycznej nie odliczam nic.
    Bezwarukowo?

    rzar

  • 4. Data: 2004-04-28 07:22:55
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Użytkownik "Lesio5" napisał

    > Rozumiem, że kupując od osoby fizycznej nie odliczam nic.
    > Bezwarukowo?

    Art. 26b .
    1. Od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1,
    odlicza się, z zastrzeżeniem ust. 2-4, faktycznie poniesione w roku
    podatkowym wydatki na spłatę odsetek od kredytu (pożyczki) udzielonego
    podatnikowi, o którym mowa w art. 3 ust. 1, na sfinansowanie inwestycji
    mającej na celu zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych, związanej z:
    1) budową budynku mieszkalnego, albo
    2) wniesieniem wkładu budowlanego lub mieszkaniowego do spółdzielni
    mieszkaniowej na nabycie prawa do nowo budowanego budynku mieszkalnego albo
    lokalu mieszkalnego w takim budynku, albo
    3) zakupem nowo wybudowanego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w
    takim budynku od gminy albo od osoby, która wybudowała ten budynek w
    wykonywaniu działalności gospodarczej, albo
    4) nadbudową lub rozbudową budynku na cele mieszkalne lub przebudową
    (przystosowaniem) budynku niemieszkalnego, jego części lub pomieszczenia
    niemieszkalnego na cele mieszkalne, w wyniku których powstanie samodzielne
    mieszkanie spełniające wymagania określone w przepisach prawa budowlanego.
    http://tinyurl.com/2yeso

    --
    Leszek Grelak - Lesio5

  • 5. Data: 2004-04-28 12:56:43