  • 1. Data: 2004-04-27 10:57:27
    Temat: VAT za usluge kurierska do UE
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mam do wyslania towar do UE. Za transpord klient placi mi przelewem,
    a ja place kurierowi. Dotychczas dostawalem od firmy kurierskiej
    fakture z VAT 0%, klientowi wystawialem na towar 0% i transport 0%
    (eksport).

    Dzisiaj w DHLu mi powiedzieli, ze od 1.V na uslugi transportowe dolicza 22%
    VAT. Co powinienem umiescic na fakturze dla klienta? Towar na 0% i transport
    na 22%?

    P.

  • 2. Data: 2004-04-27 11:47:13
    Temat: Re: VAT za usluge kurierska do UE
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Dzisiaj w DHLu mi powiedzieli, ze od 1.V na uslugi transportowe dolicza
    22%
    > VAT. Co powinienem umiescic na fakturze dla klienta? Towar na 0% i
    transport 22%

    DHL ma rację.Art 28. pkt 1 i 5.
    Dla odbiorcy krajowego będzie 22%.

    Za towar moim zdaniem 0%, bo albo jest wliczony w cenę towaru albo jeśli
    nie, ma zastosowanie Art.28 pkt. 6,
    który "przenosi" miejsce świadczenia usługi do państwa docelowego.Odbiorca
    opodatkuje koszt transportu
    wraz z wratością towaru "u siebie".

    Pozdt