    From: "GP" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup programu -WNT czy import usług?
    Date: Fri, 19 Jan 2007 14:25:59 +0100

    Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eokvi3$kp1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Z zeszlego roku w czasie kontroli z USu:
    > "traktujemy jako import uslug"
    > Czy towar handlowy czy usluga to nie ma wplywu na wys VATu., ale przy
    > braku unijnego NIPu, Niemiec powinien naliczyc swoj VAT (chyba maja ok.
    > 16.5%), a my na miejscu doliczyc (sami sobie) nasz VAT (22%). Czyli "mamy
    > w plecy" ichni VAT. Przy posiadaniu EUnipu Niemiec powinien naliczyc 0 (a
    > my nadal sami sobie te 22%). Chyba nic nie pokrecilem.

    Dzieki! Niemiec naliczył VAT 19% (!), ale kwota transakcji nie jest na tyle
    duża, aby wylewać łzy. Trudno. Pytał mnie o VAT-ID, więc myślałam że nie
    mogę mu podać zwykłego NIP-u.
    Czyli teraz tak:
    1. rachunek od Niemca księguję brutto w koszty, przeliczając walutę
    transakcji wg kursu z dnia wystawienia f-ry
    2. tworzę f-rę wew. w której od kwoty brutto liczę 22% naszego VAT-u i tę
    fakturę wpisuję w ewidencję zakupu
    3. a co z VAT-7 - tam mam w części C "Import usług," a w części D.2.
    "Nabycie towarów i usług" - czy w obu miejscach wpisuję te same wartości z
    tej faktury wew. (w takim razie powinny być też ujęte w dwóch ewidencjach
    VAT-owskich)
    Coś się gubię z tym punktem 3.
    Poproszę jeszcze o pomoc.
    Graszka