  • Data: 2015-06-22 20:56:08
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości
    >jestem przedsiębiorcą prowadzącym DG OF na PKPiR (zasady ogólne),
    >zwolnionym podmiotowo z VAT. Chcę kupić od znajomego samochód i
    >wprowadzić go do EST. czy dobrze rozumiem, że:
    >a) spisuję Umowę kupna-sprzedaży, gdzie nabywcą jestem ja, ale z
    >oznaczeniem firmy
    >b) rejestruję samochód już na firmę w wydziale komunikacji

    Chyba nadal sie nie da. Dzialalnosc Gospodarcza nie ma osobowosci
    prawnej, wiec Ci nie zarejestruja "na firme", bo nie ma na kogo.
    Musisz na siebie.

    >c) opłacam PCC w wysokości 2%
    >d) mogę amortyzować auto przez 30 miesięcy odzyskując etapami PIT
    >czy taki układ nie sprzyja zawyżaniu cen na umowie? W końcu jeżeli
    >zamiast 10 tysięcy, ktoś wpisze 20 tysięcy, to zyska na PIT?

    Napierw trzeba zaplacic te 2% PCC, wiec wszyscy zanizaja :-)

    Potem to urzad ma swoje cenniki i moze ci za 5 lat zakwestionowac
    wartosc i odsetki doliczyc, wiec lepiej ostroznie z tym zawyzaniem.
    No i dobrze by bylo przelewem zaplacic, a wtedy nie wiadomo czy
    znajomy odda :-)

    J.