    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup zestawu na FV i sprzedaz osobno
    Date: Sat, 23 Sep 2006 09:23:32 +0200

    On Sat, 23 Sep 2006, Piter wrote:

    > Wedlug mnie jest to zjawisko dokladnie odwrotne.

    Ale mi chodziło o formalne określenie - zdefiniuj proszę co to
    jest "produkcja"!
    Hint: nie bez powodu powołałem się na *rozkładanie* węgla na
    czynniki pierwsze :O

    > Czyli kupuje samochod i sprzedaje go na czesci.

    1. nie masz cześci
    2. żeby sprzedać musisz przekształcić samochód w części.

    > Ja nic nie produkuje bo te
    > elementy mam gotowe.

    Jakbyś kupił to byś miał. Nie masz, musisz wyprodukować z materiałów
    które zakupiłeś :)
    Ba, nie masz ich w PRAWNYM sensie.
    Jak kupisz samochód, to *nie masz* osobnego akumulatora, kierownicy,
    karoserii, opon... jest przepis prawa cywilnego który o tym stanowi,
    art. 51 do 52, dzięki temu nie możesz od kogoś komu sprzedałeś
    samochód żądać później zwrotu akumulatora, świec zapłonowych, opon,
    rury wydechowej (i tak aż do ostatniego nitu :)) - powołując się
    na to że przecież owych świec i opon nie sprzedałeś :]
    Czynność "dołączania" lub "odłączania" IMO przekłada się również
    na produkcję (tj. nie tylko "dołączanie" lub "odłączanie" jest
    produkcją, ale w drugą stronę tak).

    > Musze je tylko odkrecic :)

    Ale popatrz na to formalnie: co za różnica, czy ktoś musi "tylko
    odkręcic" czy też "tylko wytłoczyć" albo "tylko nagwintować",
    w zależnosci od tego o jakiej części mówimy?
    Musi:
    - kupić *materiał* z którego to coś zrobi
    - włożyć *pracę* w przekształcenie tegoż materiału w produkt docelowy.
    Tak czy nie?
    Fakt czy potrzebne nam śrubki istnieją w danej rzeczy jako potocznie
    rozumiane "gotowe" jest bez znaczenia - prawnie ich tam nie ma!
    :)

    pzdr, Gotfryd