  • 1. Data: 2006-09-22 17:05:42
    Temat: Zakup zestawu na FV i sprzedaz osobno
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Zakupilem w hurtowni zestaw komputerowy na ktory sklada sie komputer,
    monitor i drukarka. Calosc widnieje na FV jako jedna pozycja. Czy moge
    sprzedac te rzeczy jako osobne pozycje na FV jednemu klientowi?

    Ja do FV dostalem rozpiske ze zestaw sklada sie z takich a tkaich podzespolo
    komputerowych oraz z monitora i drukarki. Czy moge taka rozpiske dolaczyc do
    FV dla klienta i sprzedac mu je osobno?

    Chodzi oto ze zestaw przekracza 3500 netto (klient chce odrazu w koszty
    wrzucic) a sam komputer jest znacznie tanszy.

    Jakby ktos pytal dlaczego tak zakupilem to odrazu mowie ze calosc jako
    zestaw byla tansza.

    --
    GG# 906954

  • 2. Data: 2006-09-22 17:39:47
    Temat: Re: Zakup zestawu na FV i sprzedaz osobno
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piter napisał(a):
    > Chodzi oto ze zestaw przekracza 3500 netto (klient chce odrazu w koszty
    > wrzucic) a sam komputer jest znacznie tanszy.

    Powiedz klientowi, że jednym z podstawowych zajęć kontrolerów jest
    wyszukiwanie takich właśnie przypadków. I tak uznają to za komplet
    tworzący środek trwały o wartości >3500, wyrzucą z kosztów, więc trzeba
    będzie dopłacić podatek z odsetkami, złożyć korekty deklaracji, a może i
    jakiś mandacik do tego...
    Chyba że klient będzie bardzo przekonujący twierdząc, że drukarka to do
    innego komputera w firmie, monitor też, a komputer będzie pracował
    "goły" jako serwer, zaś zakup wszystkiego razem to tylko zbieg
    okoliczności :)
    Andrzej

  • 3. Data: 2006-09-22 18:16:17
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tworzący środek trwały o wartości >3500, wyrzucą z kosztów, więc trzeba
    > będzie dopłacić podatek z odsetkami, złożyć korekty deklaracji, a może i

    Pytanie bylo takie czy ja moge tak to sprzedac?

    > Chyba że klient będzie bardzo przekonujący twierdząc, że drukarka to do
    > innego komputera w firmie, monitor też, a komputer będzie pracował "goły"
    > jako serwer, zaś zakup wszystkiego razem to tylko zbieg okoliczności :)

    Przecie do nowego komputera klient moze podlaczyc jakis swoj istniejacy
    monitor a nowy podlaczyc do starego kompa.

    --
    GG# 906954

  • 4. Data: 2006-09-22 22:18:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Sep 2006, Piter wrote:

> [...]
    > monitor i drukarka. Calosc widnieje na FV jako jedna pozycja. Czy moge
    > sprzedac te rzeczy jako osobne pozycje na FV jednemu klientowi?

    Czy to się nie nazywa przypadkiem "produkcja"?

    Kupuje się materiały podstawowe (tu: zestawy komputerowe, inni mogą
    np. kupować węgiel kamienny) i z nich wytwarza docelowe dobra (tu:
    monitory, drukarki, komputery, inni mogą wytwarzać np. koks, smołę,
    gaz koksowniczy...)
    Coś źle ująłem? ;)
    Warunek "sprzedania jednemu klientowi" IMO tak jak pisali inni - wręcz
    prosi się o "przyczepienie", ale to inna sprawa.
    BTW: a na co masz *gwarancję* swojego dostawcy?
    Bo mi się wydaje, że jak dostawca gwarantuje właœciwoœci węgla, to wcale
    nie znaczy że z tego tytułu ma ponosić odpowiedzialnoœć za jakosc otrzymanej
    smoły czy koksu :|

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-09-23 04:34:24
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    wiadomości !

    > Czy to się nie nazywa przypadkiem "produkcja"?

    Wedlug mnie jest to zjawisko dokladnie odwrotne.

    Czyli kupuje samochod i sprzedaje go na czesci. Ja nic nie produkuje bo te
    elementy mam gotowe. Musze je tylko odkrecic :)

    --
    GG# 906954

  • 6. Data: 2006-09-23 07:23:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Sep 2006, Piter wrote:

    > Wedlug mnie jest to zjawisko dokladnie odwrotne.

    Ale mi chodziło o formalne określenie - zdefiniuj proszę co to
    jest "produkcja"!
    Hint: nie bez powodu powołałem się na *rozkładanie* węgla na
    czynniki pierwsze :O

    > Czyli kupuje samochod i sprzedaje go na czesci.

    1. nie masz cześci
    2. żeby sprzedać musisz przekształcić samochód w części.

    > Ja nic nie produkuje bo te
    > elementy mam gotowe.

    Jakbyś kupił to byś miał. Nie masz, musisz wyprodukować z materiałów
    które zakupiłeś :)
    Ba, nie masz ich w PRAWNYM sensie.
    Jak kupisz samochód, to *nie masz* osobnego akumulatora, kierownicy,
    karoserii, opon... jest przepis prawa cywilnego który o tym stanowi,
    art. 51 do 52, dzięki temu nie możesz od kogoś komu sprzedałeś
    samochód żądać później zwrotu akumulatora, świec zapłonowych, opon,
    rury wydechowej (i tak aż do ostatniego nitu :)) - powołując się
    na to że przecież owych świec i opon nie sprzedałeś :]
    Czynność "dołączania" lub "odłączania" IMO przekłada się również
    na produkcję (tj. nie tylko "dołączanie" lub "odłączanie" jest
    produkcją, ale w drugą stronę tak).

    > Musze je tylko odkrecic :)

    Ale popatrz na to formalnie: co za różnica, czy ktoś musi "tylko
    odkręcic" czy też "tylko wytłoczyć" albo "tylko nagwintować",
    w zależnosci od tego o jakiej części mówimy?
    Musi:
    - kupić *materiał* z którego to coś zrobi
    - włożyć *pracę* w przekształcenie tegoż materiału w produkt docelowy.
    Tak czy nie?
    Fakt czy potrzebne nam śrubki istnieją w danej rzeczy jako potocznie
    rozumiane "gotowe" jest bez znaczenia - prawnie ich tam nie ma!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-09-23 07:55:37
    Od: "Dormika" <d...@x...wp.pl>

    >Zakupilem w hurtowni zestaw komputerowy na ktory >sklada sie komputer,
    >monitor i drukarka.
    W celu? (do odsprzedaży czy ś.t.?)
    Pozdr.
    Driv

  • 8. Data: 2006-09-23 13:29:04
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Dormika" <d...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > W celu? (do odsprzedaży czy ś.t.?)

    Bez obrazy ale czy tak trudno przeczytac caly moj watek?

    --
    GG# 906954

  • 9. Data: 2006-09-23 17:16:44
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 15:29:04 +0200, Piter napisał(a):

    > Bez obrazy ale czy tak trudno przeczytac caly moj watek?

    No właśnie Dormika przeczytała.
    Ty nie potrafisz się poprawnie wysłowić i w dodatku "rzucasz się jeszcze" -
    oj - wystawiasz się gościu, wystawiasz.
    Przeczytaj to co napisał Gotfryd, Dormika i bij czołem pokłony i staraj się
    by przyjęli przeprosiny Twojego nieokiełzanego zachowania.