  • 1. Data: 2006-09-22 11:18:32
    Temat: co jest dochodem zagranicznym wg US?
    Od: "kozozdoj" <k...@v...pl>

    czy wiedza Panstwo, ktora kwote pensji zagranica nasz US traktuje jako dochod?
    Chodzi mi o Danie.
    zawsze jest pelne brutto, potem np. podatek lokalny, potem bywaja koszty
    uzyskania przychodu, wreszcie kwota wolna od podatku, no i kwota na reke po
    odjeciu podatku dochodowego w kraju, gdzie sie pracuje.
    Roznica miedzy pierwsza pozycja a ostatnia to moze byc ponad 50%!
    Ktora z tych kwot jest dochodem osiagnietym zagranica?
    Pzdr.
    PS. przepraszam, ze nie zaczalem od wyszukiwarki

  • 2. Data: 2006-09-22 11:52:45
    Temat: Re: co jest dochodem zagranicznym wg US?
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kozozdoj wrote:
    > Ktora z tych kwot jest dochodem osiagnietym zagranica?

    Brutto.

  • 3. Data: 2006-09-23 18:24:56
    Od: k...@v...pl

    >spotykam sie raczej z opiniami, ze to jest brutto - podatek. Czyli wlasciwie
    to, co na konto lub reke. Skad takie Twoje info?

  • 4. Data: 2006-09-24 01:12:45
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    k...@v...pl wrote:
    > to, co na konto lub reke. Skad takie Twoje info?

    Taaa, a potem jeszcze odejmujesz od wyliczonego podatku w Polsce podatek
    zapłacony za granicą?
    Nie za dużo razy ten sam podatek by się odejmowało.
    Na złotówki przelicza się (kwotę brutto - kwota zwolniona) po kursie
    średnim NBP z dnia otrzymania. Każdą wypłatę oddzielnie.
    Jak się ma złotówki uwzględnia się polski KUP oblicza podatek od tego
    odejmuje podatek zapłacony za granicą a różnicę odpłaca.
    Oczywiście szczegóły zalezą od konkretnej umowy z konkretnym państwem

  • 5. Data: 2006-09-24 20:10:49
    Od: "kozodoj" <k...@v...pl>

    > Taaa, a potem jeszcze odejmujesz od wyliczonego podatku w Polsce podatek
    > zapłacony za granicą?
    > Nie za dużo razy ten sam podatek by się odejmowało.

    w ustawie wszedzie stoi: dochod uzyskany zagranica.
    Fakt, ze 2 razy odejmowanie podatku nie pasuje, ale z kolei, co to za przychod,
    od ktorego praktycznie nie moge odliczyc zadnych kosztow (te 30 diet, to
    smiechu warte, jak sie pracuje rok).
    Ja bym sie upieral, ze skoro w ustawie pisza dochod, to podaje dochod.
    Fakt, ze w PITie to sie wpisuje w pozycji przychod. Ale to dlatego np. ze zaraz
    potem mozna odjac koszty - owe 30 diet.
    Interpretuje to wygodnie dla siebie i pewnie pojde siedziec.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2006-09-24 23:20:40
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kozodoj wrote:

    > w ustawie wszedzie stoi: dochod uzyskany zagranica.

    tak wiem, ale zadzwoń do US i się zapytaj to się dowiesz, że nie.

    > Fakt, ze 2 razy odejmowanie podatku nie pasuje, ale z kolei, co to za przychod,
    > od ktorego praktycznie nie moge odliczyc zadnych kosztow (te 30 diet, to
    > smiechu warte, jak sie pracuje rok).

    Aaa. Ja tej ustawy nie pisałem.

    > Interpretuje to wygodnie dla siebie i pewnie pojde siedziec.

    Pewnie tak.