  • 1. Data: 2004-02-27 11:36:38
    Temat: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Chciałem sobie kupić kilka części komputerowych w hurtowni na użytek własny,
    a że posiadam małą firemkę to mogę taniej kupić (po cenach hurtowych), czy
    muszę to wpisywać w ewidencji VAT (nie chcę odliczać VATu!!!), czy poprostu
    zapominam że to kupiłem na fakturę poprzez moją firmę i nigdzie tego nie
    wpisuję. Oczywiście zostawię sobie fakturę zakupu na jakiś nie miły wypadek
    podlegający jeszcze pod gwarancję.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-27 12:01:26
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jaco wrote:

> [...]
    > firmę i nigdzie tego nie wpisuję. Oczywiście zostawię sobie fakturę zakupu
    > na jakiś nie miły wypadek podlegający jeszcze pod gwarancję.

    A hurtownia nie wystawi ci "w twojej cenie" faktuey na osobe fizyczna ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-27 12:10:57
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > A hurtownia nie wystawi ci "w twojej cenie" faktuey na osobe fizyczna ?
    niestety nie, bo wtedy jest to towar nie do odsprzedaży.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-02-27 12:44:46
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    > Niepowazni jacys...
    nom, też mi się tak wydaje, tłumaczą sie że takie mają przepisy czy coś w
    firmie!!!
    nie wiem o co biega.

    dodam że mam ryczałt + VAT, może to rozjaśni komuś sytuację..

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-02-27 12:44:57
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jaco wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > zakupu

    > niestety nie, bo wtedy jest to towar nie do odsprzedaży.
    >
    > Pozdrawiam

    Niepowazni jacys...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-02-27 13:07:44
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jaco wrote:

    [...]

    > nom, też mi się tak wydaje, tłumaczą sie że takie mają przepisy czy coś w
    > firmie!!!
    > nie wiem o co biega.
    >
    > dodam że mam ryczałt + VAT, może to rozjaśni komuś sytuację..

    Jak mowila mila Pani z US "kazdy odpowiada za siebie".

    Sa tacy, co kupuja na firme a potem uznaja ze to nie kup i nie wpisuja do
    ksiazki...
    sa tacy co wpisuja i przeznaczaja "na potrzeby wlasne podatnika".
    A sa tacy co wpisuja i zostawiaja sobie na potrzeby prowadzenia
    dzialalnosci...

    > Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-02-27 13:58:48
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    > Jaco wrote:
    >
    > [...]

    Pewnie w hutrowni nie mają stanowiska sprzedaży detalicznej z zainstalowaną
    kasą fiskalną lub nie chcą kasy wogóle instalować i "dbają" o
    nieprzekroczenie limitu zobowiązującego watowca do posiadania kasy.
    Jako watowiec wiesz na pewno kiedy należy posiadać kasę rejestrujacą i do
    rejestrowania jakiej sprzedaży ona służy.

    > Jak mowila mila Pani z US "kazdy odpowiada za siebie".
    >
    > Sa tacy, co kupuja na firme a potem uznaja ze to nie kup i nie wpisuja do
    > ksiazki...

    IMO nieprawidłowo.
    "Ciekawa" może być reakcja hurtownika, który o takich fakturach zostanie
    poinformowany przez kontrolujacych z US i "dowie się", że powinien kasę
    fiskalną mieć już od dwuch lat.

    > sa tacy co wpisuja i przeznaczaja "na potrzeby wlasne podatnika".

    ... czyli w rozumieniu ustawy PTU dokonują sprzedaży.
    IMO prawidłowo czyli zgodnie z oświadczeniem złożonym hurtownikowi w
    momencie zakupu, że kupują na potrzeby firmy.

    > A sa tacy co wpisuja i zostawiaja sobie na potrzeby prowadzenia
    > dzialalnosci...

    A to jak najbardziej.

    > Boguslaw

    wzajemnie
    Ryszard

  • 8. Data: 2004-02-27 14:35:53
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > IMO prawidłowo czyli zgodnie z oświadczeniem złożonym hurtownikowi w
    > momencie zakupu, że kupują na potrzeby firmy.

    Ale mnie już zamotaliście!!!,
    załóżmy że wpisze do książki i chcę go sprzedać....
    jeżeli mam w EWD "produkcja komputerów" mogę sprzedać ten komputer np:
    bratu,
    nie mam sprzedaży w EWD, praktycznie same usługi inforamtyczne i związane z
    naprawami.
    Ryczałt + VAT.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-02-27 17:23:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Jaco wrote:
    [...i bosz...]
    >+ > > Jak mowila mila Pani z US "kazdy odpowiada za siebie".

    Ano.

    >+ > > Sa tacy, co kupuja na firme a potem uznaja ze to nie kup i nie wpisuja
    >+ > > do ksiazki...
    >+ >
    >+ > IMO nieprawidłowo.

    Zgadzam się. Przypomnę że przypadek "utrudnianie życia przez US"
    w postaci zarzutu ukrywania kosztów już był na grupie - jako
    inny możliwy "efekt uboczny", ponadto to co pisała Maddy:
    ponieważ ma umowę z hurtownią należy przypuszczać iż jest to
    działalność którą "normalnie prowadzi" a towary handlowe MUSZĄ
    być wpisane do KPiR i nie ma "zmiłuj się" !

    >+ > "Ciekawa" może być reakcja hurtownika, który o takich fakturach zostanie
    >+ > poinformowany przez kontrolujacych z US i "dowie się", że powinien kasę
    >+ > fiskalną mieć już od dwuch lat.

    Hm... wystąpienie o odszkodowanie za 130% VAT + odsetki + karę ? ;)

    >+ > > sa tacy co wpisuja i przeznaczaja "na potrzeby wlasne podatnika".
    >+ >
    >+ > ... czyli w rozumieniu ustawy PTU dokonują sprzedaży.
    >+ > IMO prawidłowo

    Takoż się zgadzam tylko podsumuję FW

    [...]
    >+ > > A sa tacy co wpisuja i zostawiaja sobie na potrzeby prowadzenia
    >+ > > dzialalnosci...
    >+ >
    >+ > A to jak najbardziej.

    ...przynajmniej dopóki protokół pokontrolny nie stwierdze
    "nieuzasadnionego pobytu ST i wyposażenia poza miejscem
    wykonywania DG i w celu innym niż DG" :)

    >+ Ale mnie już zamotaliście!!!,
    >+ załóżmy że wpisze do książki i chcę go sprzedać....

    BRATU czy SOBIE ?

    Bo jak bratu - to "normalna" faktura.
    Jak sobie - to "przekazanie na potrzeby własne", wystawia się
    fakturę wewnętrzną charakterystyczną tym że występuje w niej
    JEDEN podpis :)

    Pewnym problemem jest kwestia formalnej konieczności zapłacenia
    VATu od "normalnie stosowanej prowizji" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-27 22:09:02
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    > BRATU czy SOBIE ?

    obojętnie abym nie musiał pokazywać tego towaru US!!
    może mi się kiedyś znudzić i go będę chciał sprzedać.

    > Bo jak bratu - to "normalna" faktura.

    ok, ale czy ja wogóle mogę sprzedać ten towar!!!
    ja nie handluję sprzętem komputerowym tylko korzystam z niego!!!
    i skoro nie mam wpisanej we wpisie do ewidencji że handluje takim towaram to
    czy mogę wystawić fakturę na taki sprzęt!!!

    Jedyne co mi się kojarzy z handlowaniem komputerami to "produkcja
    komputerów" - dziwny wpis ale taki mam :)
    skoro je produkuje to chyba moge go sprzedać tylko czy osobie prywatnej!!!

    tego nie rozumię - wybacz