  • 11. Data: 2004-02-27 22:18:17
    Temat: Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    Od: "latet" <s...@w...pl>

    > ok, ale czy ja wogóle mogę sprzedać ten towar!!!
    > ja nie handluję sprzętem komputerowym tylko korzystam z niego!!!

    Tez mnie to zawsze nurtowalo i nadal nurtuje.

    Myslę jednak, że kazda firma, czy firemka, ma prawo
    sprzedać przedmioty, ktore wcześniej nabyła.

    Np:
    czyjaś działalnosc gosp. polega wyłącznie na usługach masażu tajskiego.
    I osoba ta kupi "na firmę" komputer, potrzebny do prowadzenia
    rejestracji i ksiegowosci.
    Myslisz, ze ma prawa odsprzedać go komus innemu?
    (innej firmie lub dowolnej osobie)?
    Ja myślę, że to byłby absurd zbyt wielki nawet jak na Polskę.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 12. Data: 2004-02-27 23:52:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ i skoro nie mam wpisanej we wpisie do ewidencji że handluje takim towaram to
    >+ czy mogę wystawić fakturę na taki sprzęt!!!

    Jak dotąd nikt nigdy nie wykazał takiego ograniczenia :)
    Owszem, są przypadki rodzajów działalności działalnosci które
    wymagaja "wpisu przed wykonaniem" - te wszystkie objęte koncesjami,
    zezwoleniami, licencjami i zgłoszeniami (bo jak nie pokażesz
    że zadeklarowałeś to ci nie potwierdzą wpisu).
    Kary "za przekroczenie zakresu" nikt nie zapodał :)
    Obowiązek zgłoszenia do wpisu i do GUSu masz jeśli będzie to
    jedno z 3 "głównych źródeł dochodu" (GUS te dane zbiera i FORMALNIE
    należy podać, ale przy małej firmie...).

    >+ Jedyne co mi się kojarzy z handlowaniem komputerami to "produkcja
    >+ komputerów" - dziwny wpis ale taki mam :)

    No to o co chodzi ??
    Kupujesz skrzynkę, może nawet razem z monitorem i klawiaturą,
    do tego luzem dokupujesz kabelek sieciowy i... już "wyprodukowałeś" ;) !

    >+ skoro je produkuje to chyba moge go sprzedać tylko czy osobie prywatnej!!!

    Czemu by nie.
    Pilnuj tylko zasad, żeby nie załapaś się na kasę fiskalną.
    Bo jak ci się "sprzedawanie ludziom" spodoba.... to bez kasy
    długo nie pociągniesz :)

    >+ > Jak sobie - to "przekazanie na potrzeby własne", wystawia się
    >+ > fakturę wewnętrzną charakterystyczną tym że występuje w niej
    >+ > JEDEN podpis :)
    >+ >
    >+ > Pewnym problemem jest kwestia formalnej konieczności zapłacenia
    >+ > VATu od "normalnie stosowanej prowizji" !
    >+
    >+ tego nie rozumię - wybacz

    A co mam wybaczyć ? ;)
    Wyszło na to (zapisałem już listę artykułów z 32.4 i 15.3 na
    czele) iż zajrzałem do ustawy i zdaje się że muszę zrewidować
    poglądy.
    A już ze 3 czy 4 razy głośno prezentowałem stanowisko jak
    wyzej i nikt mnie nie sflejmował - nawet Maddy ;) (choć
    cosik protestowała, ale tylko aż ustawę wyjąłem :))
    Otóż twierdziłem ze przy "niesprzedaży" nalezy do wyznaczenia
    VATu brać wartość "rynkową" towaru (a nie zakupu), sprawdziwszy
    dokładniej widzę że to nieprawda: w ustawie mam (w art.
    15.3): "3. Podstawą opodatkowania czynności określonych w art. 2 ust. 3
    jest wartość towarów lub usług obliczona według cen[...]"
    a art.2.3 *nie obejmuje* "przekazania na własne potrzeby", wyłącznie
    darowizny i "płacenie towarem" !!
    Arrrrgggh.... A ja taki ładny wykład na .prawo palnąłem (ze VAT
    nie zawsze wynika wprost z netto) i posłużyłem się złym przykładem :[
    Wrrr... ale widać prawnicy też postów nie czytają, bo nikt
    nie protestował :) (pewnie na hasło "ustawa VAT" wszyscy się
    zwinęli i wynieśli z wątku :))

    Krótko mówiąc: nic się nie przejmuj !
    Wystawiasz FW (z jednym podpisem) "na cele osobiste" i tyle.
    Ma tę zaletę że również nie liczy się AFAIK do limitu kasy
    fiskalnej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-02-27 23:58:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ Myslę jednak, że kazda firma, czy firemka, ma prawo
    >+ sprzedać przedmioty, ktore wcześniej nabyła.

    No tak. Ale jest różnica (również formalna :) - w pozycji
    wpisu zakupu do odpowiedniej kolumny) czy sprzedajesz
    "własne środki produkcji" czy "towar handlowy".
    Niemniej... ja bym się nie przejmował. I nikt się nie
    przejmuje :) ani nikt podstaw do ew. "czepiania się"
    zgodności zakresu deklaracji z "faktyczną" nie podał
    (owego GUSu nie licząc).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-02-28 09:47:21
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Sporo mi rozjaśniłeś . .... dzięki

    > Krótko mówiąc: nic się nie przejmuj !
    > Wystawiasz FW (z jednym podpisem) "na cele osobiste" i tyle.
    > Ma tę zaletę że również nie liczy się AFAIK do limitu kasy
    > fiskalnej :)
    Jeszcze tylko jedno pytanie apropo faktury na cele osobiste.
    Muszę te części sprzedać sobie z jakimś określonym zyskiem, czy mogę po tej
    samej cenie co kupiłem
    i czy gdzieś mam zaznaczyć że to na cele osobiste.!!! w jakiejś ewidencji,
    na fakturze??

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-02-28 10:25:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Feb 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ Jeszcze tylko jedno pytanie apropo faktury na cele osobiste.
    >+ Muszę te części sprzedać sobie z jakimś określonym zyskiem, czy mogę po tej
    >+ samej cenie co kupiłem

    No toż tłumaczę po dobroci że wygłupiłem się kiedyś, twierdząc
    zawzięcie że VAT powinien być "z marzą". Ale wczaraj sprawdziłem
    dwa razy i mi wychodzi że omsknąłem się o punkt - najwyraźniej
    "przekazanie" (ale w odróżnieniu od np. darowizny !) naliczenia
    marży nie wymaga.

    >+ i czy gdzieś mam zaznaczyć że to na cele osobiste.!!! w jakiejś ewidencji,

    W ewidencji wygląda jak "zwykła faktura", z zastrzeżeniem tego co
    podałem (że FW wolno wystawiać łącznie "raz na miesiąc", w odróżnieniu
    od FS które muszą być dla "normalnych" towarów "do 7 dni od sprzedaży").

    >+ na fakturze??

    Na fakturze.
    To jest INNA faktura :)
    Ja bym opisał "fatura VAT wewnętrzna" albo jakoś tak i rozważył
    osobny ciąg numeracji :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-02-28 14:33:59
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Muszę te części sprzedać sobie z jakimś określonym zyskiem, czy mogę po
    tej
    > samej cenie co kupiłem

    Albo taniej niż kupiłeś, bo cena, ma być rynkowa (cokolwiek by to miało
    znaczyć)

  • 17. Data: 2004-02-29 20:18:07
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2004 00:52:01 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >wyzej i nikt mnie nie sflejmował - nawet Maddy ;) (choć
    >cosik protestowała, ale tylko aż ustawę wyjąłem :))

    Po wątku: Prywatny zakup ,faktura na firmę. (6,7,9 luty)
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo.podatki&tid=6617085

    sądziłem, że już zrewidowałeś stanowisko.
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo.podatki&aid=28963862

    BAH

  • 18. Data: 2004-03-01 12:05:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004, BAH wrote:

> [...]
    >+ > Wyszło na to (zapisałem już listę artykułów z 32.4 i 15.3 na
    >+ >czele) iż zajrzałem do ustawy i zdaje się że muszę zrewidować
    [...]
> [...]
    .prawo.podatki&tid=6617085
    >+
    >+ sądziłem, że już zrewidowałeś stanowisko.

    To jest INNE stanowisko :)
    IMHO czym innym jest "przymus wpisania" który zrewidowałem poprzednio
    i przyznaję się bez bicia że próbowałem wyciągnąć w tym wątku (moja
    wina, thx za przypomnienie o owym wyroku !) a czym innym konieczność
    odprowadzenia VATu od marży w razie przekazania na cele osobiste
    o czym wspominałem w poście który cytujesz.

    Nie da się się ukryć ze *oba* stanowiska były zbyt... profiskalne :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wycofujący się rakiem)