eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!! › Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    Date: Fri, 27 Feb 2004 18:23:54 +0100

    On Fri, 27 Feb 2004, Jaco wrote:
    [...i bosz...]
    >+ > > Jak mowila mila Pani z US "kazdy odpowiada za siebie".

    Ano.

    >+ > > Sa tacy, co kupuja na firme a potem uznaja ze to nie kup i nie wpisuja
    >+ > > do ksiazki...
    >+ >
    >+ > IMO nieprawidłowo.

    Zgadzam się. Przypomnę że przypadek "utrudnianie życia przez US"
    w postaci zarzutu ukrywania kosztów już był na grupie - jako
    inny możliwy "efekt uboczny", ponadto to co pisała Maddy:
    ponieważ ma umowę z hurtownią należy przypuszczać iż jest to
    działalność którą "normalnie prowadzi" a towary handlowe MUSZĄ
    być wpisane do KPiR i nie ma "zmiłuj się" !

    >+ > "Ciekawa" może być reakcja hurtownika, który o takich fakturach zostanie
    >+ > poinformowany przez kontrolujacych z US i "dowie się", że powinien kasę
    >+ > fiskalną mieć już od dwuch lat.

    Hm... wystąpienie o odszkodowanie za 130% VAT + odsetki + karę ? ;)

    >+ > > sa tacy co wpisuja i przeznaczaja "na potrzeby wlasne podatnika".
    >+ >
    >+ > ... czyli w rozumieniu ustawy PTU dokonują sprzedaży.
    >+ > IMO prawidłowo

    Takoż się zgadzam tylko podsumuję FW

    [...]
    >+ > > A sa tacy co wpisuja i zostawiaja sobie na potrzeby prowadzenia
    >+ > > dzialalnosci...
    >+ >
    >+ > A to jak najbardziej.

    ...przynajmniej dopóki protokół pokontrolny nie stwierdze
    "nieuzasadnionego pobytu ST i wyposażenia poza miejscem
    wykonywania DG i w celu innym niż DG" :)

    >+ Ale mnie już zamotaliście!!!,
    >+ załóżmy że wpisze do książki i chcę go sprzedać....

    BRATU czy SOBIE ?

    Bo jak bratu - to "normalna" faktura.
    Jak sobie - to "przekazanie na potrzeby własne", wystawia się
    fakturę wewnętrzną charakterystyczną tym że występuje w niej
    JEDEN podpis :)

    Pewnym problemem jest kwestia formalnej konieczności zapłacenia
    VATu od "normalnie stosowanej prowizji" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)