  • 111. Data: 2015-03-22 13:31:21
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-22, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Jakichkolwiek. Jeśli czegoś brak to u płatnika
    > a jak jest jakiś aktualny zrzut, to u siebie.
    > Papiery czyli dokumentacja. Nie ważne czy
    > na dysku czy w teczce.

    I jaki przewidujesz okres trzymania dokumentów u płatnika?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 112. Data: 2015-03-22 19:55:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2015-03-22, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I jaki przewidujesz okres trzymania dokumentów u płatnika?

    Tyle co teraz by wystarczyło na pewno.
    Tylko co to ma do rzeczy skoro i tak ustaliliśmy już,
    że co jakiś czas (pewnie najlepiej rocznie)
    trzeba by i tak coś przekazać.

  • 113. Data: 2015-03-22 21:11:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-22, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Tyle co teraz by wystarczyło na pewno.

    A ile wg Ciebie to jest? ;)
    Wg mnie obecny "okres przechowywania" dokumentacji pracowniczej jest przegięcie
    zbyt długi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 114. Data: 2015-03-22 21:20:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2015-03-22, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A ile wg Ciebie to jest? ;)

    Mógłbym googlować, ale napiszę, że 50 lat.
    Ja mam zusowskie swoje kwity od 1997
    a pracownicze od roku więc wszystko przede mną :-)

    > Wg mnie obecny "okres przechowywania" dokumentacji pracowniczej jest przegięcie
    > zbyt długi.

    A jest taki tylko i wyłącznie z powodu niepewnego działania
    systemu w zus. Możesz dostać zaświadczenie, że nie zalegasz
    a nazajutrz znajdą jakieś zaległości.
    Nie wiem jak to u nich działa. Zus sam nie jest pewny swoich
    dokumentów dlatego musimy trzymać kwity, żeby w razie czego mogli sobie
    sprawdzić.

  • 115. Data: 2015-03-24 22:54:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Których? I w jakich kwotach? Przecież to nie jest podatek, to jest
    > ubezpieczenie. Nie można se ot tak wpłacić, a potem rocznie wykazać co
    > za kogo i ile, bo już będzie po fakcie. Tu i Teraz pracownik Cef leży w
    > szpitalu i musi być wiadomo czy ma ubezpieczenie zdrowotne, czy nie... i
    > tak dalej.

    AWidac, ze urzednicy nieźle wmówili niektorym to jak bardzo są potrzebni...

  • 116. Data: 2015-03-24 22:55:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > a skąd będzie wiedział za to wpłata i jak ją zaksięgować?

    Jestes zafiksowany biurokratycznie :)

  • 118. Data: 2015-03-24 22:55:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Jest wersja druga, czyli "ogólna".

    Jak instytucje rzadowe to zrobią - ma w sumie dla mnie drugorzedne
    znaczenie (byle nie wylali dziecka z kąpielą) - oczekuje rezultatów a nei
    gledzenia, dlaczego sie nie da.

  • 117. Data: 2015-03-24 22:55:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Ja oczywiście nie do meritum, ale "jak zwykle" z zastrzeżeniem
    > co do argumentów :)

    > No i tu jest problem, wszystkie trzy elementy czynności są
    > zabronione.

    O_O
    Powaznie?
    Rozumiałbym jeszcze stroj imitujący mundur chociaz widuje sie kamizelki z
    napisaem police robiące dokłądnie to - imitujące strój policjanta i jakos
    nikt sie nie czepia.

    Ale pozostałe dwie rzeczy?
    Stanie przy drodze?
    Zatrzymywanie? (łapanie stopa)

    > W przypadku "listu do przedsiębiorcy" pytanie brzmi:
    > czego zabronić,
    > wysyłania listów do przedsiębiorców?
    > Podawania w listach nadawcy i numeru konta bankowego?
    > Tak, zakaz wysyłania listów, podobnie jak zakaz "stania przy drodze
    > z czymś ograniczającym widoczność" (tudzież stanowiące inne
    > zagrożenia) skutecznie rozwiązałby problem.

    Gotfrydzie, przeciez wiesz, ze nie wysłanie listu jest problemem a jego
    tresc...

    > Ale widocznie nikt nie zlokalizował takiego "haka formalnego", który
    > byłby skuteczny a w miarę nie szkodził "normalnemu" działaniu.

    > A to chyba nie jest już zabronione.
    > Bariera jest wcześniej, "w miejscu formalnym".

    > :)

    > Hm... to jest trudniejszy przypadek, ciekawe jak by się skończyło :D
    > Problemem byłoby ujęcie "za co" jest mandat.

    oj, polski jezyk jest taki bogaty.
    Słyszałes reklame radiowa leku ktory nie jest lekiem tylko suplementem
    diety?

    Skutecznie LECZ ze smakiem... (czy jakos tak)

    > Niestety w przypadku "listu do przedsiębiorcy" opłata jest *za*
    > legalną czynność gospodarczą :( (nie jest to "po prostu wpłata").

    > Nie wątpię :(

    Oj , nasi urzednicy wymyslic dlaczego czegos nie da sie zrobic to potrafią.
    Szkoda ze tak marnują swoją kreatywnośc.

  • 119. Data: 2015-03-24 22:55:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Tylko skąd ZUS ma wiedzieć, że zacząłeś DG i już powinieneś płacić?

    Pomysl kreatywnie i cos wymysl...

  • 120. Data: 2015-03-25 07:01:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.03.2015 o 22:54, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > AWidac, ze urzednicy nieźle wmówili niektorym to jak bardzo są potrzebni...

    Nie urzędnicy, system.