  • 21. Data: 2015-03-17 10:55:27
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > PIT roczny się daje, bo podpisujesz kwotą z zeszłego roku. Do tego waga
    > deklaracji jest niska. A jak sobie wyobrażasz rejestrację DG w ZUS w
    > sytuacji, gdy ZUS nie ma żadnych danych?

    Bardzo prosto - dokładnie tak samo.
    Wysyłasz deklaracje, podpisujesz kwota przychodu tak jak pit, system
    elektroniczny odpytuje w bazie czy mamy potwierdzenie autentycznosci i
    wysyła do ZUS komunikat OK lub FALSe i juz - jest podpisane.

    Gdzie widzisz problem?

    Potrzeba jakiejś dokładniejszej weryfikacji? Moża coś wymyslic. Nr dowodu?
    Jakis kod pin wydawany razem z dowodem?

    Chodzi o to aby to sie stało powrzechne, bo jak widac - zakładanie proflu
    zaufanego takowym nie jest.

  • 22. Data: 2015-03-17 10:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ale jak i za co karać skoro przedsiębiorca płaci dobrowolnie?
    > Raczej wprowadziłbym jakiś przedmiot do szkół pod tytułem:
    > myślenie w biznesie.

    Nie płaci dobrowolnie, tylko płaci przekonany ze musi bo dostaje pismo
    wygladajace jak urzedowe i do tego tresc sugerująca ze musi zapłacić.
    Moje poczucie uczciwosci mówi mi ze trudno o bardziej klarowny przykłąd
    wyłudzenia.

  • 23. Data: 2015-03-17 11:11:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2015 o 10:59, Budzik pisze:
    > Moje poczucie uczciwosci mówi mi ze trudno o bardziej klarowny przykłąd
    > wyłudzenia.

    Jest to ewidentna socjotechnika i skłonienie kogoś tą metodą do
    niekorzystnego rozporządzania środkami. Niestety oni tam piszą samą
    prawdę, a tylko my czytamy między wierszami. Tak jak z iPhonami na
    Facebooku.

  • 24. Data: 2015-03-17 11:13:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2015 o 10:55, Budzik pisze:
> [...]
    > elektroniczny odpytuje w bazie czy mamy potwierdzenie autentycznosci i
    > wysyła do ZUS komunikat OK lub FALSe i juz - jest podpisane.

    Ale czym podpisujesz? Kwotą z PIT? No to system ZUS musiałby być
    zintegrowany z US. Pytanie czy są ku temu mechanizmy techniczne i prawne.

    > Potrzeba jakiejś dokładniejszej weryfikacji? Moża coś wymyslic. Nr dowodu?
    > Jakis kod pin wydawany razem z dowodem?

    No to już był taki pomysł, żeby DO był jednocześnie podpisem
    kwalifikowanym. Niestety to nie przeszło, a szkoda.

    > Chodzi o to aby to sie stało powrzechne, bo jak widac - zakładanie proflu
    > zaufanego takowym nie jest.

    Bo Przeciętny Kowalski nie potrzebuje profilu zaufanego. Ja mam, ale
    tylko dlatego, że se chciałem zawiesić i odwiesić DG jak byłem w trakcie
    cięższego leczenia.

  • 25. Data: 2015-03-17 11:41:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > wygladajace jak urzedowe i do tego tresc sugerująca ze musi zapłacić.
    > Moje poczucie uczciwosci mówi mi ze trudno o bardziej klarowny

    No może i tak, ale jak ktoś płaci za takie rzeczy,
    to pewnie jeszcze kupuje milion innych rzeczy, na które naciągają go
    w sieci i nie tylko. I co państwo ma chronić tych co nie umieją
    przeczytać i przeanalizowac treści?

  • 26. Data: 2015-03-17 11:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ci bardziej rozgarnięci raczej nie płacą.

    Teraz to juz pewnie płaci niewielu ale jak to jeszcze nie było takie
    nagłosnione to pewnie płaciło sporo, bo przeciez nikogo nie dziw, ze jak
    zakładasz Dg to kolejny urzad upomina sie o jakis podatek.

    > Uczulenie w szkole na standardowe i niestandardowe sytuacje
    > na pewno pomoże,a całkowicie bezmyślności i głupoty
    > nie wyeliminujesz.

    Ach, uwielbiam te teksty ze jak ktos sie da oszukac to oszust niewinny a
    oszukany to glupek...

    > Z reszta państwo nie jest od tego.

    Bez reszty zresztą tez nie...

  • 27. Data: 2015-03-17 13:03:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > Ach, uwielbiam te teksty ze jak ktos sie da oszukac to oszust
    > niewinny a oszukany to glupek...

    Nie imputuj.

  • 28. Data: 2015-03-17 13:43:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.03.2015 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > zakładasz Dg to kolejny urzad upomina sie o jakis podatek.

    > Ach, uwielbiam te teksty ze jak ktos sie da oszukac to oszust niewinny a

    Problem w tym, że mimo że to ewidentne oszustwo w sensie "ja wiem, pani
    wie, tamten pan też wie", to nie jest ono tak ewidentne w sensie
    udowodnienia tego w sądzie.

    p. m.

  • 29. Data: 2015-03-17 17:53:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

    > Problem w tym, że mimo że to ewidentne oszustwo w sensie "ja wiem, pani
    > wie, tamten pan też wie", to nie jest ono tak ewidentne w sensie
    > udowodnienia tego w sądzie.

    Znaczy jaka przewidujesz linie obrony oszusta?
    To miał byc rzeczywisty rejestr stowrzony na cele...... a urzedowy wyglad
    pisma i tresc sugerująca obowiazkowosc wpłaty to wypadek i przypadek...?

  • 30. Data: 2015-03-17 17:53:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Ale czym podpisujesz? Kwotą z PIT? No to system ZUS musiałby być
    > zintegrowany z US. Pytanie czy są ku temu mechanizmy techniczne i
    > prawne.

    Mechanizmy techniczne to nie problem skoro to proste zapytanie do bazy.
    Przeciez teraz majac profil potwierdzony tez wykonuje czynnosci w różnych
    urzedach wiec jakos to działa miedzy-urzedowo.
    Mechanizmy prawne - jezeli ich nie (chociaz nie wiem co miałoby być
    przeszkodą) to trzeba je stworzyc i juz.

    > No to już był taki pomysł, żeby DO był jednocześnie podpisem
    > kwalifikowanym. Niestety to nie przeszło, a szkoda.

    Nawet nie wiem ze były takie pomysły.
    Ale to nie przeszkadza uzyc jakis danych z niego do weryfikacji.

    > Bo Przeciętny Kowalski nie potrzebuje profilu zaufanego. Ja mam, ale
    > tylko dlatego, że se chciałem zawiesić i odwiesić DG jak byłem w
    > trakcie cięższego leczenia.

    Nie potrzebuje i potem lata po urzedach.

    Pamietaj, ze profil zaufany miał byc tez do takich rzeczy ktorych Kowalski
    nie majac go nie zroi - np. do weryfikacji swiadczen wykonanych na rzecz
    Kowalskiego przez lekarzy - czy to tylko wpisy ksiegowe czy były wykonywane
    rzeczywiste badania.

    Tak czy siak - dopóki sie to nie rozpowrzechni - mało kto bedzie z tego
    korzystał i jak cos to bedzie potulnie latał do urzedów.