  • 32. Data: 2015-03-17 17:53:56
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Jest to ewidentna socjotechnika i skłonienie kogoś tą metodą do
    > niekorzystnego rozporządzania środkami. Niestety oni tam piszą samą
    > prawdę, a tylko my czytamy między wierszami. Tak jak z iPhonami na
    > Facebooku.

    Czy moge sie ubrac w strój przypominajacy mundur policjanta, stanac przy
    drodze z urzadzeniem przypominajacym suszarke i zatrzymywac kierowców
    proszac o wpłate i ijednoczesnie informujac o przekroczeniu predkosci?
    Obiecuje ze tak dobiore słowa, ze nie bedzie wynikało z nich ze oplata jest
    za przekroczenie.
    Albo od razu bede wysyłała zdjecia do domu z fotoradaru - tutaj również
    ujme to w taki sposób ze bedzie sugestia ze to jest mandat za
    przkeorczenie, ale de facto bedzie to nieobowiazkowa oplata.

    Moge tak?

    Ciekawych rzeczy sie człowiek dowiaduje w internecie.

    Moze bez sensu chodzic do normalnej pracy...

    Ale jakis czas temu ogladałem reportaz w ktorym pokaztwano ze prokuratura
    cos z ta sprawa robi tyle ze jak zaczeli opowiadac co i jak to załamałem
    rece...

  • 31. Data: 2015-03-17 17:53:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > No może i tak, ale jak ktoś płaci za takie rzeczy,
    > to pewnie jeszcze kupuje milion innych rzeczy, na które naciągają go
    > w sieci i nie tylko. I co państwo ma chronić tych co nie umieją
    > przeczytać i przeanalizowac treści?

    Musielibysmy porozmawiac o konkretnych przypakładach, bo tak ogólnie to
    trudno powiedziec.

    W wielu przypadkach chroni. np. klauzule abuzywne w umowach, uokik kaze za
    tresci reklam etc.

  • 33. Data: 2015-03-17 18:02:20
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.03.2015 o 17:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik m m...@g...com ...

    > Znaczy jaka przewidujesz linie obrony oszusta?
    > To miał byc rzeczywisty rejestr stowrzony na cele......

    "To JEST rzeczywisty rejestr stworzony w celu łatwiejszego znalezienia
    klienta. Taka panorama firm in spe. "

    > a urzedowy wyglad
    > pisma i tresc sugerująca obowiazkowosc wpłaty to wypadek i przypadek...?

    "Pismo jest standardowe, w ogóle nieurzędowe, nie ma na nim ani
    czerwonych pieczęci ani niczego co by mogło sprawiać wrażenie że
    jesteśmy urzędem.

    Nic też nie sugerowaliśmy, a jak komuś się kojarzy to przepraszamy, nie
    odpowiadamy za czyjeś skojarzenia".

    IMHO takie "rejestry" od strony karnej, jeżeli nie przegną, są nie do
    ugryzienia. Żeby to dało się ukrócić, trzebaby zrobić coś w stylu że
    umowa jest nieważna jeżeli badanie na grupie 100 respondentów wykaże że
    80 z nich rozumie tą umowę opacznie.

    p. m.

  • 34. Data: 2015-03-17 18:08:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 18:02, m pisze:
> [...]
    > ugryzienia. Żeby to dało się ukrócić, trzebaby zrobić coś w stylu że
    > umowa jest nieważna jeżeli badanie na grupie 100 respondentów wykaże że

    Dobry sposób, od razu wywalamy całe prawo podatkowe.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2015-03-17 18:11:32
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.03.2015 o 18:08, Liwiusz pisze:

    > Dobry sposób, od razu wywalamy całe prawo podatkowe.

    Prawo to nie umowa, ale by było dobrze jakby można było uwalić ustawę
    wykazując że jej rozumienie w narodzie ponoć rzadzacym jest sprzeczne z
    tym co poeta chciał napisać.

    p. m.

  • 36. Data: 2015-03-17 18:58:06
    Od: W <w...@w...pl>

    Budzik wystukał, co następuje:

    > Akurat zakładał znajomy wiec podzielę się kilkoma spostrzezeniami.
    >
    > Niby jest łatwiej, bo po regon nie trzeba juz biegac.
    > Niby łatwiej bo w US za VAT juz nie płacimy 152zł.
    > Niby łatwiej bo w ZUSie jakoś przyjaźnie ale:
    >
    > nadal trzeba latac w trzy miejsca, nadal nie mozna załżyc przez
    > internet...
    >
    > Ale najciekawsze rzeczy dzieją się kila dni później. A mam na mysli
    > przychodzącą pocztę:
    >
    > - oferty chyba 5 biur rachunkowych

    A ja się zastanawiam na jakiej podstawie. Bo toć wydawało mi się, że od
    bodajże 2012 to, że dane w CEIDG są publiczne nijak nie implikuje możliwości
    sra*nia reklamami :/

  • 37. Data: 2015-03-17 20:00:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości news:XnsA460AF8D7271Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Musielibysmy porozmawiac o konkretnych przypakładach, bo tak ogólnie to
    > trudno powiedziec.

    Ale mnie chodzi ogólnie o zasadę nabierania/naciągania na coś.
    Tak z marszu to jest tego pełno:
    wpisy do jakichś zagranicznych katalogów, darmowa pierwsza
    rzecz a potem przez akceptację prenumerata, SMS - wygrałeś BMW
    czy coś innego i udział w debilnym konkyrsie,
    superwczasy nocleg za 1zł (ale małymi literkami -wyżywienie obowiązkowe
    250zł),
    przychodziły tez do mnie jakieś wpisy do rejestru rzetelnych firm
    (taki antyrejestr długów), telefonicznie supergarnki, mapy Polski,
    kursy językowe, do tego pobieraczki itp

    I co przed tym wszystkim ma chronić Państwo?
    Te wszystkie biznesy opierają się na zasadzie, że
    zawsze znajdzie się ktoś, kogo uda się naciagnąć.
    One są z zasady nieuczciwe, ale tak jak ktoś tu już pisał
    musiałoby byc to obalane chyba tylko opinią respondentów,
    bo z punktu widzenia prawa sprawa jest "czysta".
    I nie chodzi o to, że oszust cwany a ten nabrany głupi,
    tylko, że jeszcze jest tyle różnych pomysłów, że nie nadąży się
    zabraniac niczego prawnie.
    A z całym szacunkiem dla społeczeństwa - zawsze pełno będzie tych,
    którzy nie rozumieją, że jak coś jest za darmo, to albo jest trefne,
    albo to przekręt, a i tak ktos już na tym swoje zarobił.
    Gdyby przeszli obok tego obojetnie, to biznes by upadł.

  • 38. Data: 2015-03-17 20:04:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 20:00, cef pisze:
> [...]
    > albo to przekręt, a i tak ktos już na tym swoje zarobił.
    > Gdyby przeszli obok tego obojetnie, to biznes by upadł.

    Najwięcej szkód wyrządza chyba to, że każdego uczymy pisać i czytać;
    gdyby umiejętność tą mieli tylko ci, którzy chcą, od razu bezpiecznie
    odcięlibyśmy 80% potencjalnych ofiar od oszustów.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2015-03-17 20:22:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Najwięcej szkód wyrządza chyba to, że każdego uczymy pisać i czytać;
    > gdyby umiejętność tą mieli tylko ci, którzy chcą, od razu bezpiecznie
    > odcięlibyśmy 80% potencjalnych ofiar od oszustów.

    :-)

  • 40. Data: 2015-03-17 23:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Najwięcej szkód wyrządza chyba to, że każdego uczymy pisać i czytać;
    > gdyby umiejętność tą mieli tylko ci, którzy chcą, od razu bezpiecznie
    > odcięlibyśmy 80% potencjalnych ofiar od oszustów.

    :)
    Niewatpliwie edukacja w zakresie oszustów to bardzo wazna rzecz.
    I tutaj chwale, ze w UM informują o takich oszustach co kaza płacic za wpis
    do jakiegos rejestru.