  • 61. Data: 2015-03-19 11:17:05
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 09:25, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ustalmy coś:
    > 1. czy prowadzenie DG miałoby wymagać umiejętności czytania i pisania?
    > 2. czy miałoby być zabronione zawieranie jakichkolwiek umów bez
    > formy pisemnej?
    > (ergo, po zakup odkurzacza owe 80% potencjalnych ofiar musiałby
    > iść z adwokatem)
    >
    > Bo jak nie, to co miałoby stać na przeszkodzie "przekrętowi
    > w formie niepisemnej"... :>

    To, że w umowie ustnej nie ustalisz tego, co na 5 stronach A4 czcionką 8.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-03-19 12:36:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Mar 2015, Liwiusz wrote:

    > To, że w umowie ustnej nie ustalisz tego, co na 5 stronach A4 czcionką 8.

    Ależ da się.
    Na 100% o tym wiesz, co najwyżej sobie nie uświadomiłeś ;)
    Etap pierwszy - pewnikiem u notariuszy bywałeś znacznie częściej niż
    ja, więc z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością spotkałeś się
    z "częścią ustną" (obowiązkowym odczytaniem treści) w wersji w której
    nadążenie z uwagą (albo czytaniem i porównywaniem, do wyboru) wymaga
    już pewnej uwagi.
    Krok drugi, to obowiązkowe "ostrzeżenia medyczne" w reklamach
    nadawanych w massmediach. Wiesz co w nich jest, bo krótkie są
    i słyszałeś dziesiąt razy :>
    A "umowy z przekrętem" to po prostu byłby krok trzeci, czyli
    odczytanie tych 5 stron ze stosownym tempem.
    I "sprzedawca" miałby dowód w postani nagrania, na którym słychać
    że klient potwierdza (ustnie) obecność na początku oraz zrozumienie
    i akceptację umowy na końcu.

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2015-03-19 12:44:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 12:36, Gotfryd Smolik news pisze:
    > A "umowy z przekrętem" to po prostu byłby krok trzeci, czyli
    > odczytanie tych 5 stron ze stosownym tempem.

    I to jest bardzo dobry sposób na spowodowanie niezawarcia umowy.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2015-03-19 13:03:30
    Od: W <w...@w...pl>

    Budzik wystukał, co następuje:

    > Użytkownik W w...@w...pl ...

    > A nie wiem - mówie jak jest :)

    Hm, no właśnie wydawało mi się, że jest lepiej, bo nie nękali i faktycznie
    chyba tak powinno być: http://www.giodo.gov.pl/560/id_art/4474/j/pl/

    Ale niedawno dostałem z jednego pseudo-biura reklamówkę więc mam trochę
    zgrzyt...

  • 65. Data: 2015-03-19 14:14:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Mhm. Do US, po NIP. A do VAT to jeszcze musiałem się zarejestrować jako
    > podatnik VAT.

    Serio.
    Potrzebny ci teraz NIP, zeby wyslac (pierwszy) pit-37.

    > Tylko skąd ZUS ma wiedzieć, że zacząłeś DG i już powinieneś płacić?

    A musi wiedziec? Przestancie myslec jak lemingi na sznurku.
    Dowie sie jak zapłacisz.

  • 66. Data: 2015-03-19 15:58:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > I to jest bardzo dobry sposób na spowodowanie niezawarcia umowy.

    Sądzisz, że chętni na takie umowy nie wykażą wystarczającego
    samozaparcia, aby przesiedzieć te 4 minuty oglądając gazetę
    albo dajmy na to komiks?
    Dealer usługodawcy też czymś się zajmie.
    Przecież "czytał" będzie magnetofon albo inny wynalazek.

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2015-03-19 18:42:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-19 o 15:58, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > albo dajmy na to komiks?
    > Dealer usługodawcy też czymś się zajmie.
    > Przecież "czytał" będzie magnetofon albo inny wynalazek.

    Mówię Ci, że chętnych na coś takiego byłoby mniej :)

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2015-03-19 19:30:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.03.2015 o 14:14, witek pisze:

    > A musi wiedziec? Przestancie myslec jak lemingi na sznurku.
    > Dowie sie jak zapłacisz.

    a skąd będzie wiedział za to wpłata i jak ją zaksięgować?

  • 69. Data: 2015-03-19 19:33:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.03.2015 o 10:36, m pisze:

    > Wydaje mi się że jakby było kryterium skutku,

    No ale jaki jest skutek zapisania się przedsiębiorcy do rejestru?
    Przecie nie negatywny. Zapisał się, bo chciał. Ja też do niejednego
    rejestru się zapisałem w życiu.

    > Gdyby był jakiś automat, który by powodował że jeżeli powyżej X osób
    > zgłasza że umowa którą podpisało była naprawdę o czymś innym niż sądziło
    > że podpisuje, to Tele2 musi wpłacić kwotę X*Y na rzecz podmiotów
    > prowadzących kampanię uświadamiania ludziom konieczność czytania umowy
    > przed podpisaniem ...

    No i lemingi od kredytów frankowych by wszystkie się zgłosiły :)

  • 70. Data: 2015-03-19 21:34:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > a skąd będzie wiedział za to wpłata i jak ją zaksięgować?

    z rozliczenia, ktore wyślesz jak trzeba bedzie zapłacic.
    jakos inne kraje sobie radzą, tylko w Polsce niedasie