    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zapomniany PIT, żal czynny i nadpłata...
    Date: Mon, 4 Jul 2016 14:54:17 -0500

    On 7/4/2016 1:52 PM, t...@g...com wrote:
    > Dzień dobry,
    >
    > Chciałbym skonsultować się odnośnie problemu w który przez własną nieuwagę się
    wplątałem:

    > STAN FAKTYCZNY:
    >
    > 1) Otrzymuję przychody z tytułu 'innej działalności wykonywanej osobiście' , KUP =
    20%, podatek = 18%
    > 2) Zaliczki na podatek odprowadzam do 20go następnego miesiąca po uzyskaniu
    przychodu
    > 3) Zapomniałem w lutym 2015 odprowadzić zaliczki za styczeń
    > 4) Zorientowałem się w sprawie dopiero w kwietniu 2016, przy rozliczaniu rocznego
    PIT36
    > 5) Kilka dni przed wysłaniem PIT36 wysłałem 'akt żalu czynnego', a także wpłaciłem
    zaległą zaliczkę + odsetki.
    > 6) Tydzień temu dostałem wezwanie do US z prośbą o korektę PIT36, a mianowicie
    odjęcie z pola 209 kwoty którą wpłaciłem w ramach 'żalu czynnego'. OK, zgoda, powinno
    się tam wpisywać kwoty wpłacone w trakcie roku 2015, więc to rozumiem. Ale...

    > PROBLEM:
    >
    > Po odjęciu tej kwoty w polu 209, automatycznie zmniejsza mi się też kwota zwrotu
    podatku. Czyli, de facto, ta brakująca zaliczka za styczeń 2015 zostaje mi pobrana z
    mojego zwrotu podatku. Sęk w tym, że spowoduje to moją podwójną stratę - bo ja już tę
    zaliczkę zapłaciłem w końcu kwietnia.

    > Jak ja mam z tego wybrnąć? Czy powinienem składać jakieś osobne pismo z prośbą o
    zwrot nadpłaty podatku, czy może otrzymam ten zwrot jakoś automatycznie?

    > będę wdzięczny za poradę,
    > t2k

    Bedziesz rozliczał 2016 to ci wyjdzie 13 wpłaconych zaliczek i
    dostaniesz zwrot.