  • 1. Data: 2011-07-02 07:09:12
    Temat: Zaświadczenie VAT25
    Od: Jacek Smorzewski <p...@p...fm>

    Czy w związku z nową ustawą deregulacyjną podmiot, który sprowadził
    pojazd z UE i do tej pory był zobligowany do uzyskania kosztownego
    zaświadczenia VAT 25, może złożyć oświadczenie w Wydziale Komunikacji?
    Obowiązkiem podatkowym PTU nie są objęte pojazdy używane czyli
    conajmniej pół roczne i z przebiegiem powyżej 6000 km i wydaje mi się
    że ten fakt można samemu stwierdzić nie płacąc 160 złotowego haraczu?

  • 2. Data: 2011-07-02 08:13:59
    Temat: Re: Zaświadczenie VAT25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek Smorzewski wrote:
    > Czy w związku z nową ustawą deregulacyjną podmiot, który sprowadził
    > pojazd z UE i do tej pory był zobligowany do uzyskania kosztownego
    > zaświadczenia VAT 25, może złożyć oświadczenie w Wydziale Komunikacji?

    A potrafisz wskazać w ustawie deregulacyjnej przepis, który usuwałby
    wymogi z art 105 ustawy o ptu?

    > Obowiązkiem podatkowym PTU nie są objęte pojazdy używane czyli
    > conajmniej pół roczne i z przebiegiem powyżej 6000 km i wydaje mi się
    > że ten fakt można samemu stwierdzić nie płacąc 160 złotowego haraczu?

    Ale ustawowo nadal to naczelnik US jest obowiązany do wydawania zaświadczeń
    o braku obowiązku podatkowego w tym wypadku i taki przepis pewnie Ci
    podadzą.
    No i płacisz za wniosek o wydanie zaświadczenia, a nie za samo
    zaświadczenie.

    Ale spróbuj, ktoś musi zacząć.

    PS
    Cała ta ustawa deregulacyjna, to taki sam bełkot dla mas i prasy jak
    "jedno okienko". Tak jak twórcom okienka wydawało się, że prowadzenie
    działalności polega na nieustannym jej otwieraniu i zamykaniu, tak teraz
    daje się ludziom coś, co wcześniej można było wywalczyc w oparciu o
    istniejące
    artykuły KPA.

  • 3. Data: 2011-07-02 08:43:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-02, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Cała ta ustawa deregulacyjna, to taki sam bełkot dla mas i prasy jak
    > "jedno okienko".

    Odz wczoraj mamy CEIDG, może to będzie sprawniejsze (kurde no muszę
    wierzyć, że nawet tam się uczą na błędach i potrafią usprawnić proces)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2011-07-02 08:45:16
    Temat: [OT] Re: Zaświadczenie VAT25
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-02, o godz. 10:13:59
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > działalności polega na nieustannym jej otwieraniu i zamykaniu, tak
    > teraz daje się ludziom coś, co wcześniej można było wywalczyc w

    Ale jednak teraz jest już wyraźna podkładka dla urzędników że
    oświadczenia w kilku sprawach wystarczą.

    Osobiście po przejściach z UM, SKO i WSA wolę żeby urzędnik
    miał czarno na białym że musi coś zrobić, niż edukować go za pomocą
    instancji odwoławczych.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-07-02 08:47:49
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-02, o godz. 08:43:29
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2011-07-02, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Odz wczoraj mamy CEIDG, może to będzie sprawniejsze (kurde no muszę
    > wierzyć, że nawet tam się uczą na błędach i potrafią usprawnić proces)

    Tak na marginesie, ciekawe co się stanie z gminnymi urzędnikami którzy
    się tym zajmowali.

    Tomek

  • 6. Data: 2011-07-02 09:29:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-02, tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tak na marginesie, ciekawe co się stanie z gminnymi urzędnikami którzy
    > się tym zajmowali.

    Będą wklepywać wnioski do innej aplikacji? :)
    Przecież nadal możesz zgłosić firmę w urzędzie (a i aktualizacje
    też trzeba robić przez UM/UG, dopóki Twoje wpisy nie znajdą się
    w CEIDGu - czyli potencjalnie do końca roku :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-07-02 10:23:17
    Od: <s...@a...pl>

    > Obowiązkiem podatkowym PTU nie są objęte pojazdy używane czyli
    > conajmniej pół roczne i z przebiegiem powyżej 6000 km

    Czy oby dobrze zrozumiałeś słowa "używane"? Moim zdaniem nie. Używane nie
    oznacza bowiem "pół roczne", a używane pół roku. Samochód może mieć i
    dziesięć lat, ale jak nie udowodnisz, że używałeś przez pół roku to jest
    ciągle dla ciebie nowy samochód. Co do dodatkowego wymogu w postaci
    przebiegu masz rację.

  • 8. Data: 2011-07-02 14:03:04
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-02, o godz. 09:29:37
> [...]

    > też trzeba robić przez UM/UG, dopóki Twoje wpisy nie znajdą się
    > w CEIDGu - czyli potencjalnie do końca roku :)

    No tak.. W przyrodzie (urzędniczej) nic nie ginie

    Tomek

  • 9. Data: 2011-07-02 14:03:33
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-02, o godz. 16:03:04
    tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > No tak.. W przyrodzie (urzędniczej) nic nie ginie

    .. z wyjątkiem tego co składa petent :)

  • 10. Data: 2011-07-04 10:40:29
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 2 Jul 2011 12:23:17 +0200, <s...@a...pl>
    wrote:

    >Czy oby dobrze zrozumiałeś słowa "używane"? Moim zdaniem nie. Używane nie
    >oznacza bowiem "pół roczne", a używane pół roku. Samochód może mieć i

    przecież są wymienione _2_ warunki. Czy uważasz, że da się przejechać
    samochodem 6000km "nie używając" go?