    From: "GreG" <g...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie działalności
    Date: Sat, 26 Apr 2003 14:13:37 +0200

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b8dkem$1oq$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 3) Jakie zatem mamy umocowanie prawne tzw. wyrejestrowania z ubezpieczeń
    > społecznych i zdrowotnego przy jednoczesnym braku odpowiedniego
    > wyrejestrowania w urzędzie skarbowym, urzędzie administracji prowadzącym
    > rejestr działalności gospodarczej i w urzędzie statystycznym ? Wszak brak
    > tych ostatnich "wyrejestrowań" oznacza, że DG jest prowadzona. Oczywiście
    > możemy sobie wyobrazić, że w danym okresie nie ma przychodów i kosztów, ale
    > co to ma do rzeczy ? Czy brak przychodów i brak kosztów oznacza, że nie
    > prowadzę działalności ?

    Ciesze sie, ze poruszyles ten temat niejako wyreczajac mnie, gdyz rowniez
    nurtuje mnie to "zjawisko".
    Sprawa "zawieszenia" jest dosc powszechna, niektorzy nawet zawieszaja co
    miesiac, by placic jak najmniej ZUS-u, a tymczasem nigdzie nie mozna
    znalezc jednoznacznej definicji "zawieszenia" w pojeciu ZUS-u.
    Jest to traktowane jako "zaprzestanie" choc niekoniecznie jako "zaprzestanie
    ze wznowieniem" - co bardziej logicznie pasuje do "zawieszenia".
    Czy ZUS sprawdza takiego delikwenta, czy ten przypadkiem
    po wyrejestrowaniu jako platnik skladek nie uzyskuje jakichs przychodow?
    Czy to moze US wykrywa drake, gdy brak jest odliczen skladek ZUS, a w przypadku
    odliczen zdrowotnego od razu widac jak na dloni?

    Co jesli jako wyrejestrowany platnik tylko w ZUS-ie otrzymam na konto firmowe
    jakies dywidendy, odsetki bankowe?

    GreG