  • 11. Data: 2003-04-26 20:01:10
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    Latet wrote:
    > No, to da sie wytrzymac.
    Tym bardziej, ze jezeli nie bedziesz mial z DG wystarczajacego dochodu
    aby z naleznego podatku odjac skladke zdrowotna, to bedziesz sobie
    ja mogl w rozliczeniu rocznym na PIT-36 ta skladke odliczyc od podatku
    naleznego ze stosunku pracy. Czyli tracisz tylko tyle, ze teraz wplacasz
    a zwroca Ci to w przyszym roku po zlozeniu PITa (niestety bez odsetek ;)

    > Ciekawi mnie tylko jeszcze jakie formalnosci trzeba zalatwic
    > w ZUS, aby robic tak jak wyzej piszesz. Tzn. jak im przekazac
    > ta informacje, ze spoleczne i FP placi za mnie ktos inny.
    Ja mialem sytuacje odwrotna (najpierw etat, pozniej DG) ale wydaje
    mi sie, ze trzeba w ZUSie zlozyc deklaracje ZWPA i na niej
    wyrejestrowac sie ze wszystkich skladek z wyjatkiem zdrowotnego.
    Najlepiej jednak zadzwonic do ZUSu i zapytac.

    > Aha - rozumiem, ze jesli DG nie bedzie wcale wtedy martwa,
    > beda dochody, to takze tylko zdrowotne place?
    Tak.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 12. Data: 2003-04-26 20:18:20
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Liskiewicz" <l...@p...fm> napisal

    Re: Mam DG i podejmuje etat przy placy > 800,- pln. Z chwila zawarcia umowy
    o prace :
    1) Wyrejestrowuje sie ze wszystkich ubezpieczen (spoleczne i zdrowotne)
    2) Mój pracodawca rejestruje mnie do wszystkich ubezpieczen (spoleczne i
    zdrowotne)
    3) Ja z tytulu DG rejestruje sie tylko do ubezpieczenia zdrowotnego.
    Skad beda wiedzieli, ze spoleczne i FP placi za Ciebie ktos inny - to juz
    ich sprawa. Maja Twój PESEL, NIP, pelne dane personalne, Twoje dane jako
    platnika, dane Twojego pracodawcy jako platnika itp. Jesli to malo - to
    wyslij ich na drzewo. Po banany.
    Andrzej

  • 13. Data: 2003-04-26 23:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, Latet wrote:

    >+ > Poszukaj postu Karola na *.prawo, było coś o "czasowym zaprzestaniu
    >+ > działalności". "Zawieszenia" z p. widzenia ZUS AFAIK nie ma.
    >+
    >+ No dobrze. Skoro nie ma zawieszenia to co jest?
    >+ Czy nic nie ma - tylko dzialanie, albo calkowita likwidacja?

    Przeczytaj proszę raz jeszcze i powoli: "czasowe zaprzestanie
    działalności". Nie mam czasu ani motywacji zaglądać do ustawy,
    ale wyglądało przekonująco :)
    I nie pytaj mnie czym się różni "czasowe zaprzestanie" od "zawie-
    szenia", bo tego może i sam ustawodawca nie wiedzieć :] - ale
    to tak jak z "czynnym żalem": ma być taka treść i już ;>

    [...a resztę już grupowicze opisali...]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-04-28 09:51:11
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > Jezeli na etacie bedziesz zarabial powyzej tzw. pensji minimalnej
    > to z tytulu DG placisz tylko skladke zdrowotna (aktualnie 142,35zl).
    A jesli z na pensji mam mniej niz pensja minimalna (bo umowa to jest np. 1/4
    etatu), to w DG place cos wiecej niz zdrowotne?

    WWWojtas

  • 15. Data: 2003-04-28 19:05:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, WojtekW wrote:
    [...]
    >+ A jesli z na pensji mam mniej niz pensja minimalna (bo umowa to jest np. 1/4
    >+ etatu), to w DG place cos wiecej niz zdrowotne?

    Tak. Skokowo - całość.
    Właśnie nie (jak by się "na rozum" wydawało) uzupełnienie składek
    do pensji minimalnej, a całe składki od 60% średniej krajowej
    (pomijając 75% na zdrowotnym).

    pozdrowienia, Gotfryd