  • 1. Data: 2003-04-26 10:10:20
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Uzupełnienie : Czy fakt istnienia na druku NIP-1 opcji "zawieszenia"
    działalności generuje sytuację prawną zwaną zawieszeniem ? Jeśli tak, to co
    owo zawieszenie oznacza ? Jeśli pojęcie prowadzenia działalności oznacza
    m.in. pewien pakiet obowiązków wobec fiskusa (tutaj mówimy o fiskusie - bo
    NIP1 jest drukiem fiskalnym) tj. o1, o2, ...on , to jakie obowiązki z
    owego pakietu "o" są wyłączone i na jakiej podstawie prawnej przy
    "zawieszeniu" ? (wszak działanie musi czymś różnić się od zawieszenia
    działania. Mniemam, że zakresem owego pakietu obowiązków)
    Pozdrawiam w wierze, że mylę się i zostanę "wypunktowany".

  • 2. Data: 2003-04-26 16:45:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, Andrzej R. wrote:

    >+ Uzupełnienie : Czy fakt istnienia na druku NIP-1 opcji "zawieszenia"
    >+ działalności generuje sytuację prawną zwaną zawieszeniem ?

    Zastrzegam że zeznaję "z głowy i z grupy". Ale jak chcesz sobie
    pojechać na 2-tygodniowy odpoczynek, w czasie którego *nikt* nie będzie
    w stanie przyjąć kontroli US (brak pracowników albo też na urlopach)
    itp - to zdaje się podpada pod taki przypadek.
    Mylę się ?? (to krzyczeć :))

    >+ Jeśli tak, to co owo zawieszenie oznacza ?

    ...że nie generujesz raportów z kasy ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który namieszał i czeka co napiszą :))

  • 3. Data: 2003-04-26 19:55:29
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
> [...]
    > itp - to zdaje się podpada pod taki przypadek.
    > Mylę się ?? (to krzyczeć :))

    > ...że nie generujesz raportów z kasy ? ;)

    Re : Do konstrukcji wykładni możemy stosować np słownik Kopalińskiego i tam
    sprawdzić co oznacza słowo "zawieszenie wykonywania działania o charakterze
    ciągłym". Ale wcześniej owo pojęcie "zawieszenia" musimy odszukać w
    przepisie prawnym. Powinno ono gdzieś się objawić, skoro :
    1) Występuje ono w druku NIP 1
    2) Czynność "zawieszenia" jest tolerowana (?) przy opodatkowaniu na zasadach
    ogólnych

    Jeśli owa czynność zawieszenia to minimum : brak przychodów i brak kosztów,
    to zawieszenie lub jego brak nie zależy od podatnika ! Paradoks ? Nie !
    Jak już ktoś z Państwa zauważył : deklaruję "zawieszenie" na czas od t1 do
    t2. Rok wcześniej wystawiłem notę odsetkową dla kontrahenta. Ten przelał
    mi na konto należne odsetki właśnie w terminie zawartym między t1 a t2. Mam
    więc przychód w czasie zawieszenia, a więc nie ma zawieszenia. A ja byłem w
    tym czasie na Wyspach Kanaryjskich i firma była zamknięta na kołek.

    Rozważania na ten temat można nazwać akademickimi do chwili, kiedy ktoś
    usiłujący zmniejszyć deficyt budżetowy nie podchwyci tego tematu.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2003-04-26 22:48:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > >+ Jeśli tak, to co owo zawieszenie oznacza ?
    >+ >
    >+ > ...że nie generujesz raportów z kasy ? ;)
    [...]
> [...]
    >+ mi na konto należne odsetki właśnie w terminie zawartym między t1 a t2. Mam
    >+ więc przychód w czasie zawieszenia, a więc nie ma zawieszenia.

    A to zależy jak dla kogo :)
    U kasowca - no... jest to problem. Ale np. u mnie nie ("przychody
    księgowane wg par. 22 rozp. ds. KPiR") :)

    [...]
    >+ Rozważania na ten temat można nazwać akademickimi do chwili, kiedy ktoś
    >+ usiłujący zmniejszyć deficyt budżetowy nie podchwyci tego tematu.

    A to oczywiście prawda. Choć chyba bardziej ze względu na ZUS, niż
    na US...

    pozdrowienia, Gotfryd