  • 1. Data: 2003-04-26 07:12:43
    Temat: Czemu US nas okrada?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    wczoraj dostałem do domu zwrot podatku. I tak:

    Urząd miał gdzieś (po noszymu: w rzyci) to, że:
    -- wypełniałem jakieś dzikie NIPy 3
    -- przysłali potwierdzenie przyjęcia tych NIPów
    -- na rozliczeniu rocznym napisałem dodatkowo, że chcę zwrot na konto
    oraz numer konta ten sam, co na NIPie 3.
    i przysłałbył mi zwrot pocztą, do tego obciążając mnie kwotą 10zł opłaty
    manipulacyjnej za przesłanie pocztą.

    i teraz tak:
    a) Płacąc podatek, JA płacę opłatę za przelew
    b) Część podatku zapłacona w postaci ubezp.zdrowotnego przepadła
    c) Nadpłata podateku leży około roku i procentuje na koncie US
    d) Gdy już łaskawie mi zwrócą nadpłatę, to na mój koszt, olewając w
    dodatku radośnie to, że na konto byłoby taniej, a nie 10zł dla poczty.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 2. Data: 2003-04-26 12:52:48
    Temat: Re: Czemu US nas okrada?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > oraz numer konta ten sam, co na NIPie 3.
    > i przysłałbył mi zwrot pocztą, do tego obciążając mnie kwotą 10zł opłaty

    Zadzwoń do US. Nie krzycz za głośno.
    Oddadzą. A właściwie ktoś odda z własnej kieszeni.

    > i teraz tak:
    > a) Płacąc podatek, JA płacę opłatę za przelew
    tak samo jak za wiele innych rzeczy.

    > b) Część podatku zapłacona w postaci ubezp.zdrowotnego
    przepadła
    Nie przepadła. Poszła na pensje dla lekarzy.

    > c) Nadpłata podateku leży około roku i procentuje na koncie
    US
    Ulga, którą otrzymujesz do zwrotu to nie nadpłata.

    > d) Gdy już łaskawie mi zwrócą nadpłatę, to na mój koszt,
    olewając w
    > dodatku radośnie to, że na konto byłoby taniej, a nie 10zł dla poczty.
    To jest do odzyskania.

  • 3. Data: 2003-04-26 21:14:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    KK na pl.soc.prawo.podatki se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Zadzwoń do US. Nie krzycz za głośno.
    > Oddadzą. A właściwie ktoś odda z własnej kieszeni.

    Nie, nie będę się rzucał o te 10zł. Ale pani na poczcie mówiła, że to u nas
    nagminne i że ludzie się skarżą masowo na to. Po prostu US Hindenburg lubi
    sponsorować pocztę za pieniądze podatnika.

    > tak samo jak za wiele innych rzeczy.

    Wiem, ale to niesprawiedliwe. Płacę im zaliczki, ponoszę koszty, a oni mają
    z tego zyski...

    > przepadła
    > Nie przepadła. Poszła na pensje dla lekarzy.

    Taaaaa... A ja jestem bez ubezpieczenia zdrowotnego, bo Arbaitsamt się na
    mnie wypiął i powiedział, że już nie ubezpiecza bezrobotnych. No i przez
    cąły zeszły rok płaciłem z naddatkiem podwójnie, a jak się zostałem
    bezrobotny, to jak mnie rozjedzie coś na drodze, to karetka mnie zostawi
    leżeć, bo tamto przejdli lekarze w czasie, gdy byłem zdrowy...

    > US
    > Ulga, którą otrzymujesz do zwrotu to nie nadpłata.

    Jaka ulga? Zapłaciłem około 1200zł podatku w ciągu roku w postaci
    zdrowotnego z samej tylko DG, że o opłatach z etatowej pracy nie wspomnę?
    Nie dość, że odzyskałem z tego 470zł, to jeszcze mnie kasują 10zł za
    przelew...

    > olewając w
    > To jest do odzyskania.

    Nie będę się bił o 10zł. I tak mi zabrali ponad 700 za samo manie DG...

  • 4. Data: 2003-04-26 22:24:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ Nie, nie będę się rzucał o te 10zł. Ale pani na poczcie mówiła, że to u nas
    >+ nagminne i że ludzie się skarżą masowo na to.

    ...dzisz waść. Skarżą się pani na poczcie. To też element cywilizacji:
    o ile wiem w cywilizowanych miejscach obywatele mają zwyczaj nie
    odpuszczać ani centa, ani feniga (tam i kiedy fenigi jeszcze były :)).
    *Dosłownie*. Odpuszczenie 2 dolarów...to już, panie, gruba przesada !

    >+ Po prostu US Hindenburg lubi
    >+ sponsorować pocztę za pieniądze podatnika.

    By cię rzeczony Hindenburg słyszał... :)

    Żeby-była-jasność: mi się też na ogół nie chce jako "jednemu
    z tysiąca" wyszarpywać rzeczy oczywistych... :[
    Tylko wtedy nie narzekam - bo wiem że cześciowo sam sobie jestem
    winien :>

    [...]
    >+ Nie będę się bił o 10zł. I tak mi zabrali ponad 700 za samo manie DG...

    ...no i wszyscy tak... To co się dziwisz, jakbyś ty musiał załatwiać
    owe papiery - to albo sam był równie "starannie" to zrobił, albo
    szef by cię do tego przymusił - na zasadzie: "wszyscy mogą więcej
    a ty się patyczkujesz". A "wszyscy mogą" bo 99 % obywateli odpuszcza
    sobie owe 10 zł...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-27 11:34:27
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Urząd miał gdzieś (po noszymu: w rzyci) to, że:
    > i przysłałbył mi zwrot pocztą, do tego obciążając mnie kwotą 10zł opłaty
    > manipulacyjnej za przesłanie pocztą.
    =======
    Nie prezentujesz postawy obywatelskiej!
    Miłe Panie z US Zabrze chciały dać zarobić Poczcie Polskiej. Dzięki temu
    koszty US zmniejszyły się i Panie dostaną premię.
    Przelew musiałby pokryć budżet, czyli także Ci, co zwrotów nie dostaną.
    A ojczyzna w potrzebie. Ukochana Polska potrzebuje wpływów do budżetu Pana
    Ministra Kołodki. Na składkę do UE też.!
    =======

    A na poważnie: dlaczego jeszcze nikt tego ścierwa ze skarbówki, darmozjadów
    i pierdzistołków, żołnierzy zbrojnej organizacji rozbójniczej nie zatłukł:-(
    Czy wysłałeś ostry protest, skargę, do Naczelnika US ???

  • 6. Data: 2003-04-27 21:42:13
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Tristan Alder wrote:
> [...]
    > oraz numer konta ten sam, co na NIPie 3.
    > i przysłałbył mi zwrot pocztą, do tego obciążając mnie kwotą 10zł opłaty

    A Wasza Hrabiowska Mość odebrała przekazik, czyż nie??
    A czemu, pytam uniżenie? A czy nie można było odesłać listonosza z kasą
    zuruck a potem do US i wyprostować ich troszku??

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 7. Data: 2003-04-27 21:47:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    maup na pl.soc.prawo.podatki se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > A Wasza Hrabiowska Mość odebrała przekazik, czyż nie??
    > A czemu, pytam uniżenie? A czy nie można było odesłać listonosza z kasą
    > zuruck a potem do US i wyprostować ich troszku??

    Ta... I czekać kolejne miesiące na kasę. W zeszłym roku przysłali koło
    września.... A tym razem cieszę się, ze dostałem cokolwiek...

  • 8. Data: 2003-04-28 07:03:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Apr 2003, maup wrote:

> [...]
    >+ A czemu, pytam uniżenie? A czy nie można było odesłać listonosza z kasą
    >+ zuruck a potem do US i wyprostować ich troszku??

    Ktoś już chyba pisał - i IMO miał rację. To byłaby odmowa przyjęcia
    należności i do tego nie masz IMHO prawa (dokładniej: US ma później
    prawo wezwać cię do wyjaśnienia, wyjaśnić, a później znowu 3 miesiące
    na wysłanie pieniędzy). Przyjąć i zaprotestować, nie ma lepszej
    możliwości, IMHO :(
    Czyli z twojego pomysłu tylko część druga :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-28 08:07:35
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-04-26 09:12, Użytkownik Tristan Alder napisał:
> [...]
    > d) Gdy już łaskawie mi zwrócą nadpłatę, to na mój koszt, olewając w
    > dodatku radośnie to, że na konto byłoby taniej, a nie 10zł dla poczty.

    Czy szanowny Hrabia wypełnił właściwe rubryki w NIP-3?

    Czy aby napewno B.5? czy "tylko" C.5?

    andy_nek

  • 10. Data: 2003-04-28 09:13:00
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

    > Ta... I czekać kolejne miesiące na kasę. W zeszłym roku przysłali koło
    > września.... A tym razem cieszę się, ze dostałem cokolwiek...

    Hehe, ja tam lubię jak się US spóźnia. W zeszłym roku zgubili moje zenzanie
    i się chyba z zapłatą spóźnili przez to 2 miesiące, bo mi się za wcześnie
    nie chciało przypominać, a jaki ruch się zrobił jak przyszedłem do US i
    zapytałem co z moim zwrotem. No i US zapłacił mi za swoje spóźnienie 400zł,
    aż było miło :)

    Pozdrawiam
    Matfiej

    P.S. Trzeba ździerać z US :)