    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie dzialalnosci a faktura kosztowa
    Date: Thu, 2 Nov 2023 16:13:58 +0100

    W dniu 02.11.2023 o 12:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zawarłem w październiku umowę z klientem.
    > Umowa będzie sfinalizowana w listopadzie.
    > Klient prosi o fakturę z datą październikową "bo od 1.XI zawieszam".
    > Z różnych względów nie mogę mu wystawić faktury z data październikową.
    > Będzie mógł fakturę z datą listopadową wrzucić w koszty i odliczyć VAT
    > mimo zawieszenia przezeń działalności w tym miesiącu?

    To zależy, również od tego, za co to faktura:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zawieszenie-wykon
    ywania-dzialalnosci-gospodarczej-a-koszty

    "W związku z powyższym w okresie zawieszenia istnieje możliwość uznania
    za koszty podatkowe wydatków, które miały na celu zachowanie lub
    zabezpieczenie źródła przychodów.

    "Co ważne, to przedsiębiorca decyduje o tym, co jest celowe i potrzebne
    firmie, aby przetrwać okres zawieszenia. W przypadku kontroli organów
    skarbowych powinien on zatem wytłumaczyć racjonalność ponoszonych
    podczas zawieszenia wydatków i ich związek z działalnością."

    "Ponadto, w okresie zawieszenia działalności gospodarczej przedsiębiorca
    nie będzie mógł ująć w kosztach podatkowych wydatków dotyczących zakupu
    towarów handlowych lub promocji czy reklamy firmy. Wydatki te mogą
    zostać uznane przez organ skarbowy jako nieistotne przy zabezpieczeniu
    źródła przychodów, gdy zostaną poniesione w okresie zawieszenia
    działalności gospodarczej (przedsiębiorca w okresie tym nie ma
    możliwości dokonywania sprzedaży)."

    Pozdrawiam
    Piotr