  • 31. Data: 2010-01-15 14:39:17
    Temat: Re: Zawieszenie działalności - pułapki
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:hinsfn$958

    > ZTCW to w DG jest to stałe, mylę się? No więc powiedzmy w wersji Standard.

    Niekoniecznie.
    Co miesiac mozesz sobie deklarowac inna podstawe w wysokosci miedzy od
    najnizsza a najwyzsza podstawa.
    Jak ktos chce sobie oplacac skladki od 7 tys miesiecznie to w takiej tez
    wysokosci (odpowiedno pomniejszonej) bedzie otrzymywal zasilek - ok 5.000
    "na reke".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2010-01-15 17:18:08
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    A nie czytałeś:
    "policjanci w ramach protestu pójdą na zwolnienia chorobowe"
    "strażacy jako protest wezmą zwolnienia L-4" itp. itd.
    JaC

    -----

  • 33. Data: 2010-01-16 09:38:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ja się nie czepiam, żeby było jasne. ja próbuję uwidzieć scenariusz,
    > gdzie mi się opłaca płacić chorobowe. Patrząc po sobie, to przez
    > ostatnie 10 lat brałem ZLA około 10 razy, na okresy tygodnia mniej
    > więcej, jak już naprawdę bardzo się rozsmarkałem i chciałem urwać się z
    > pracy etatowej. Więc dość średniawo chyba by się opłacało dawać te
    > bodajże 40zł na miesiąc.
    Jeśli chorujesz powiedzmy 14 dni w roku to już zwraca Ci się
    ubezpieczenie i jesteś parę groszy do przodu, przy standardowej podstawie.

    Maciek

  • 34. Data: 2010-01-16 09:40:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ja wiem, że ryzyko wpadki jest niskie, ale i tak nie udało mi się
    > załatwić takiego lewego zwolnienia.
    Jakiego lewego?? Jesteś przeziębiony, nie możesz prowadzić działalności,
    idziesz do lekarza, dostajesz zwolnienie. Nie przeziębiasz się w ciągu
    roku? To gratuluję zdrowia i zwolnienie chorobowe może nie być dla Ciebie.

    Maciek

  • 35. Data: 2010-01-16 09:43:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > W święta miałem antybiotyki i zapalenie gardła, ale to i tak święta...
    > Teraz mi zostało i pokasłuję, ale nie powiem, że chcę L4 na pokasływanie.
    A jakie to ma znaczenie?? Za święta też płacisz składki. Na zapalenie
    gardła możesz dostać zwolnienie, a DG możesz prowadzić i w święta. Jeśli
    kaszlesz, prychasz, kichasz, a musisz jeździć po klientach, to sam sobie
    odpowiedz, czy możesz prowadzić DG, czy nie. I nie bój się poprosić
    lekarza o zwolnienie. W dobie pracoholików i wypłacania 80%
    wynagrodzenia oni po prostu już tego nie proponują - trzeba poprosić.

    Maciek

  • 36. Data: 2010-01-16 11:22:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-16 10:40, Maciek pisze:
    > zwolnienie chorobowe może nie być dla Ciebie.
    Tfu! Ubezpieczenie ma się rozumieć :->

    Maciek

  • 37. Data: 2010-01-16 21:29:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-16 10:43, Maciek pisze:
    > lekarza o zwolnienie. W dobie pracoholików i wypłacania 80%
    > wynagrodzenia oni po prostu już tego nie proponują - trzeba poprosić.

    Ja tam raczej za każdym razem, gdy proszę, czuję się naciągaczem. Tak,
    jak mówię, nieraz spotkałem się już z odmową. Albo ,,nie mogę'' albo
    ,,przecież w tym stanie może pan pracować''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2010-01-16 21:30:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-15 18:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > A nie czytałeś:
    > "policjanci w ramach protestu pójdą na zwolnienia chorobowe"
    > "strażacy jako protest wezmą zwolnienia L-4" itp. itd.

    No to taki kraj, że da się zablokować drogę przechodzeniem po przejściu,
    bo protestujący rzecz święta i policja nie zareaguje. Więc pewnie
    protestujący policjant to w ogóle bóstwo.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2010-01-16 21:31:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ja tam raczej za każdym razem, gdy proszę, czuję się naciągaczem. Tak,
    > jak mówię, nieraz spotkałem się już z odmową. Albo ,,nie mogę'' albo
    > ,,przecież w tym stanie może pan pracować''.
    Widocznie akurat wtedy byłeś zupełnie zdrowy. Może spróbuj chodzić do
    lekarza, gdy coś Ci dolega? :->

    Maciek

  • 40. Data: 2010-01-16 21:31:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jakiego lewego?? Jesteś przeziębiony, nie możesz prowadzić działalności,
    > idziesz do lekarza, dostajesz zwolnienie.

    Oczywiście nie przeczytałeś tego, co napisałem.

    > Nie przeziębiasz się w ciągu
    > roku?

    W zasadzie jestem przeziębiony prawie cały czas. Więc musiałbym nie
    pracować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek