  • 1. Data: 2010-01-13 19:56:01
    Temat: DG a umowa o dzieło
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Mam DG i pracuję na umowę o pracę w firmie zajmującej się tym samym co
    moja firma.
    Pracodawca nagle zechciał zmienić formę zatrudnienia na umowę o dzieło.
    Czy dobrze główkuję, że skoro mam firmę to muszę wykonywać te umowy jako
    firma,
    a nie mogę poza firmą?

    Czy dobrze myślę, że zawieszenie działalności też nie jest rozwiązaniem,
    bo wykonywanie tych umów o dzieło będzie uznane za prowadzenie
    działalności gospodarczej?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2010-01-13 21:03:20
    Temat: Re: DG a umowa o dzieło
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-01-13 20:56, PiotrB. pisze:
> [...]
    >
    > Czy dobrze myślę, że zawieszenie działalności też nie jest rozwiązaniem,
    > bo wykonywanie tych umów o dzieło będzie uznane za prowadzenie

    Moim zdaniem bardzo dobrze główkujesz.

    --
    Systemy kominowe http://twojkomin.pl

  • 3. Data: 2010-01-14 08:03:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010, Daniel Stalica wrote:

    > Moim zdaniem bardzo dobrze główkujesz.

    Trochę to zależy, co robi jego firma. Jeśli "czynności w zakresie", to
    oczywiście tak. Ale jeśli firma *nie* zajmuje się tym samym... to już
    niekoniecznie.
    Pytanie, jak bardzo owe "dzieła" będą "zorganizowane" (ze strony
    wykonawcy).
    BTW: ledwo co kończył się wątek:
    "umowa o dzieło z pracodawcą, a samodzielnie prowadzona działalność gospodarcza"

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-01-14 11:05:39
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 14-01-2010 o 09:03:05 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wykonawcy).
    > BTW: ledwo co kończył się wątek:
    > "umowa o dzieło z pracodawcą, a samodzielnie prowadzona działalność

    Czytałem. Tak jak napisałem w pierwszy poście, zakres umowy o dzieło
    mieści się
    w zakresie czynności mojej DG.

    Dodatkowo jest taki myk, że tak naprawdę pracodawca ma dwie firmy.
    W jednej będę zatrudniony na 1/8 etatu, a umowy o dzieło będą z drugą firmą
    (obie firmy zajumją się mniej więcej tym samym).

    I tu nasuwa się pytanie. Czy zakres DG należy rozróżniać wg kodów PKD, czy
    można bardziej szczegółowo?

    Pozdr. Piotr

  • 5. Data: 2010-01-14 11:59:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, PiotrB. wrote:

    > Dodatkowo jest taki myk, że tak naprawdę pracodawca ma dwie firmy.
    > W jednej będę zatrudniony na 1/8 etatu, a umowy o dzieło będą z drugą firmą
    > (obie firmy zajumją się mniej więcej tym samym).

    Zważ, że o ile byłyby to umowy "świadczone osobiście", to należy
    się od nich ZUS (liczy się, czy jest "na rzecz pracodawcy", a nie
    konkretnego zakładu i za pośrednictwem).

    > I tu nasuwa się pytanie. Czy zakres DG należy rozróżniać wg kodów PKD, czy
    > można bardziej szczegółowo?

    Pas, nie wtykam się, bo jak kontroler będzie chciał to się (pewnie)
    przyczepi.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-01-14 19:03:12
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 14-01-2010 o 12:59:30 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Zważ, że o ile byłyby to umowy "świadczone osobiście", to należy
    > się od nich ZUS (liczy się, czy jest "na rzecz pracodawcy", a nie
    > konkretnego zakładu i za pośrednictwem).

    to są spółki z o.o.
    oczywiście chodzi w tym o niepłacenie zus od umów o dzieło.

    Pozdr. Piotr