  • 1. Data: 2003-01-30 13:40:47
    Temat: Zawieszona dzialalnosc i rozliczanie telefonu
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chce nabyc telefon na firme. Abonament bede wliczal w koszty dzialanosci.
    Ale co w przypadku gdy zawiesze dzialalnosc np. na 2 miesiace by nie placic
    Zusu?
    Czy rachunek za abonament moze nadal przychodzic na zawieszona firme?
    Jak wyglada w takim wypadku rozliczanie tego telefonu?

    Pozdrawiam
    Leszczyq

  • 2. Data: 2003-01-30 14:17:34
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od leszczyq /-
> [...]
    > Czy rachunek za abonament moze nadal przychodzic na zawieszona firme?
    > Jak wyglada w takim wypadku rozliczanie tego telefonu?

    rachunek przychodzić może, ale w koszty ani VATu odliczać to chyba nie
    wypada...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-01-30 18:12:17
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > -/ w odpowiedzi na list od leszczyq /-
    >
    > rachunek przychodzić może, ale w koszty ani VATu odliczać to chyba nie
    > wypada...

    Nie wypada, czy nie mozna? :)

  • 4. Data: 2003-01-30 18:41:22
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "leszczyq" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    > dzialanosci.
    > placic

    > Nie wypada, czy nie mozna? :)
    -----------------------------------
    Myśle że nie można bo byłby to koszt uzyskania przychody ale jakiego jak nie
    ma działalności a więc i przychodu.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-01-30 18:43:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik leszczyq napisał:
    > Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości

    > Nie wypada, czy nie mozna? :)

    Nie można. Jeżeli zawiesiłes działalnośc to znaczy że nie wykonujesz
    żądnych czynności w ramach DG. Ani nie kupujesz ani nie sprzedajesz.
    Nie robisz nic co mogłoby spowodować osiągnięcie przychodu z DG (a
    gdybys robił to twoje zawieszenie byłoby fikcyjne) a więc nie masz tez
    żadnych _kosztów_ _uzyskania_ _przychodu_.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-30 19:36:14
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    a co jesli mam groszowe przychody z odsetek na koncie firmowym?
    a konta nie zamykam bo np. czekam na zwrot vatu

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 7. Data: 2003-01-30 19:44:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bromden napisał:
    > a co jesli mam groszowe przychody z odsetek na koncie firmowym?
    > a konta nie zamykam bo np. czekam na zwrot vatu

    Rozumiem że korzystanie z telefonu jest istotnym czynnikiem wpływającym
    na uzyskanie lub nie odsetek z konta?

    Brombden, KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODU.
    Przeczytaj sobie na głos.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-01-30 20:42:35
    Od: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>

    > Rozumiem że korzystanie z telefonu jest istotnym czynnikiem wpływającym
> [...]

    W takim razie spytam, czy po ponownym wznowieniu działalności, mogę zaliczyć
    do kosztów, rachunki za telefon z okresu w którym działalność była
    zawieszona?

    leszczyq

  • 9. Data: 2003-01-30 22:27:36
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Brombden, KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODU.
    > Przeczytaj sobie na głos.

    ale ja sie pytam, co mam zrobic z przychodem, ktory uzyskuje,
    chociaz nic nie robie,
    pytam o przychod (niezaleznie od kosztow), tak przy okazji

    i zycze troche spokoju ducha

  • 10. Data: 2003-01-30 22:29:46
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > W takim razie spytam, czy po ponownym wznowieniu działalności, mogę zaliczyć
    > do kosztów, rachunki za telefon z okresu w którym działalność była
    > zawieszona?

    odpowiem (zanim ktos nawrzeszczy (chociaz nie byloby to
    pozbawione podstaw)): nie