    From: "Ryszard G" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zdrowotne a uczniowie.
    Date: Sun, 9 Mar 2003 15:58:35 +0100

    Użytkownik "Ola T" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:b4ffs6$nms$1@news.onet.pl...

    > zasada - to co ponad 7,75% zdrowotnego potrąca się od wynagrodzenia.

    NIE MA takiej zasady.

    > Wynagrodzenie ucznia III roku 125,75
    > zdrowotne 8% - zł 8,18 , 7,75% -zł 7,92 , tak więc zł 0,26 wg mnie
    powinnam
    > odliczyć od wynagrodzenia. Wyjaśnienia Ryszarda przeczytałam, ale dalej
    nie
    > mam pewności na jakiej podstawie powinnam robić inaczej tzn. nie
    odliczać.
    > Pilne.

    Jeszcze raz :-(
    W oparciu o art. 22a ust.1 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
    zgodnie z którym składkę na ubezpieczenie zdrowotne należy obniżyć do
    wysokości zaliczki na podatek wg skali, gdy jest ona wyższa od tej
    zaliczki.

    Algorytm obliczeń jest następujący:
    1. Obliczamy zaliczkę na podatek - uwzględniając koszty i kwotę
    zmniejszenia zaliczki (44,17)
    2. Obliczamy składkę na ubezpieczenie zdrowotne podlegającą odliczeniu
    7.75% i ewentualnie ograniczamy ją do wysokość zaliczki z punktu 1
    3. Obliczamy zaliczkę na podatek do potrącenia = kwota z punktu 1 minus
    kwota z punktu 2
    4. Obliczamy składkę na ubezpieczenie zdrowotne 8% i ewentualnie
    ograniczamy ją do wysokość zaliczki z punktu 1
    5. Z wynagrodzenia potrącamy kwotę z punktu 3 oraz kwotę z punktu 4

    Jeżeli kwota podatku z punktu 1 wynosi "zero" to kwoty zdrowotnego w
    punkcie 2 i w punkcie 4 też muszą być "zero".

    Czyli uczniowi nie zabieramy kwoty "dodatkowej" składki na ubezpieczenie
    zdrowotne.

    Ryszard
    ( Czyżby Don Kichotte ? )