  • 1. Data: 2003-03-08 18:14:06
    Temat: Zdrowotne a uczniowie.
    Od: "Ola T" <o...@p...fm>

    Czy uczniom odlicza się 0,25% zdrowotnego od wynagrodzenia, jeśli podatek
    wynosi zł 0,00?

  • 2. Data: 2003-03-09 01:00:18
    Temat: Re: Zdrowotne a uczniowie.
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Ola T" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy uczniom odlicza się 0,25% zdrowotnego od wynagrodzenia, jeśli
    podatek
    > wynosi zł 0,00?

    Nie

    Proszę przeczytaj

    Ryszard

    ps: Do Biedrony: Dalej twierdzisz, że mogę sobie protestować ?

  • 3. Data: 2003-03-09 07:53:18
    Temat: Odp: Zdrowotne a uczniowie.
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Użytkownik Ryszard G <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4e3rb$417$...@a...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Ola T" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    > podatek
    > >

    > Nie
    >
    > Proszę przeczytaj

    Nawiazujac to powyzszego przykladu chcialem zapytac o czesc emerytalna...Ona
    zdaje sie wystepuje zawsze i nie ma na nia wplywu placenie lub nie podatku?
    Prosze wybaczcie jesli cos tlumacze niejasno ale jestem w tym laikiem!

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 4. Data: 2003-03-09 13:33:18
    Od: "Ola T" <o...@p...fm>

    zasada - to co ponad 7,75% zdrowotnego potrąca się od wynagrodzenia.
    Wynagrodzenie ucznia III roku 125,75
    zdrowotne 8% - zł 8,18 , 7,75% -zł 7,92 , tak więc zł 0,26 wg mnie powinnam
    odliczyć od wynagrodzenia. Wyjaśnienia Ryszarda przeczytałam, ale dalej nie
    mam pewności na jakiej podstawie powinnam robić inaczej tzn. nie odliczać.
    Pilne.

  • 5. Data: 2003-03-09 14:58:35
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    > zasada - to co ponad 7,75% zdrowotnego potrąca się od wynagrodzenia.

    NIE MA takiej zasady.

> [...]
    nie
    > mam pewności na jakiej podstawie powinnam robić inaczej tzn. nie

    Jeszcze raz :-(
    W oparciu o art. 22a ust.1 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
    zgodnie z którym składkę na ubezpieczenie zdrowotne należy obniżyć do
    wysokości zaliczki na podatek wg skali, gdy jest ona wyższa od tej
    zaliczki.

    Algorytm obliczeń jest następujący:
    1. Obliczamy zaliczkę na podatek - uwzględniając koszty i kwotę
    zmniejszenia zaliczki (44,17)
    2. Obliczamy składkę na ubezpieczenie zdrowotne podlegającą odliczeniu
    7.75% i ewentualnie ograniczamy ją do wysokość zaliczki z punktu 1
    3. Obliczamy zaliczkę na podatek do potrącenia = kwota z punktu 1 minus
    kwota z punktu 2
    4. Obliczamy składkę na ubezpieczenie zdrowotne 8% i ewentualnie
    ograniczamy ją do wysokość zaliczki z punktu 1
    5. Z wynagrodzenia potrącamy kwotę z punktu 3 oraz kwotę z punktu 4

    Jeżeli kwota podatku z punktu 1 wynosi "zero" to kwoty zdrowotnego w
    punkcie 2 i w punkcie 4 też muszą być "zero".

    Czyli uczniowi nie zabieramy kwoty "dodatkowej" składki na ubezpieczenie
    zdrowotne.

    Ryszard
    ( Czyżby Don Kichotte ? )