  • 1. Data: 2003-03-08 16:53:47
    Temat: Samochod i faktura z 0% stawka VAT - pomocy
    Od: "Pisklak" <p...@s...pl>

    Sytuacja wyglada nastepujaco: Samochod osobowy z homologacja na ciezarowy
    zostal kupiony przez firme osob niepelnosprawnych w zwiazku z tym przy
    zakupie byl on zwolniony z VAT. Firma ta sprzedala samochod do komisu.
    Zainteresowany bylem kupnem tego samochodu, ale komis nie poinformowal mnie,
    ze stawka na ten samochod wynosi 0 % i zanim sie polapalem wystawil mi na
    niego fakture z 0% stawka VAT. Chcialem kupic samochod na firme i w tej
    sytuacji zakup przestal byc oplacalny wiec musialem zrezygnowac i komis nie
    zwrocil mi zaliczki w wysokosci 3 000 zl. Probuje w jakis sposob jeszcze
    odzyskac te pieniadze wiec szukam o co moglbym przyczepic sie do komisu. W
    zwiazku z tym pytanie: czy wystawiona przez komis (ktory jako firma raczej z
    VAT nie jest zwolniony) faktura z vatem 0 % jest legalna i czy mogli tak
    zrobic ?

    Prosze o porady i z gory dziekuje

    --
    Pozdr.
    Pisklak

  • 2. Data: 2003-03-08 19:30:24
    Temat: Re: Samochod i faktura z 0% stawka VAT - pomocy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2003, Pisklak wrote:
    [...]
    >+ zakupie byl on zwolniony z VAT.

    "zw" ?? A przy sprzedaży wystawili 0% VAT ??
    Dziwne... Spodziewałbym się albo VATu przy zakupie i sprzedaży
    albo "zw" tu i tu.
    Ale może "niepełnosprawni" tak mogą (wątpię).

    >+ Firma ta sprzedala samochod do komisu.

    *Sprzedała* do komisu czy *wystawiła* do komisu ?
    Komis występuje jako komis czy jako zakup-sprzedaż ??

> [...]
    >+ niego fakture z 0% stawka VAT. Chcialem kupic samochod na firme i w tej

    Wytłumacz mi (i chyba paru innym :)) w czym był problem
    z VAT 0% ? Tj. jaka jest dla ciebie różnica czy kupujesz
    samochód za 10.000zł czy za 10.000zł+2200zł VAT ??
    [PLUS VAT - czyli to co odliczysz musisz NAJPIERW zapłacić !
    Koniecznie *musisz* skredytować budżet ??]
    Kwestią osobną jest czy lepiej kupić za 10.000"zw" czy
    10.000+0% VAT (IMHO lepiej "zw", bo można sprzedać OF bez VAT!)
    ale jak rozumiem to jest poza konkursem.

    >+ wiec musialem [...]

    E tam. Musieć to musimy umrzeć [koniec listy], reszta
    warunkowo ;) !
    [...]
    >+ zwiazku z tym pytanie: czy wystawiona przez komis (ktory jako firma
    >+ raczej z VAT nie jest zwolniony) faktura z vatem 0 % jest legalna

    1. Jakby byli zwolnieni to byłoby "zw", a nie 0% !
    2. Jeśli był zakup-sprzedaż (piszesz "firma sprzedała komisowi")
    to miałbyś rację (z wątpliwościami), ale... sądzę że ty nie
    do końca piszesz prawdę :] Jeśli to jest umowa komisu to
    ty kupujesz samochód "od tamtych" (a *nie* od komisu), komis
    kasuje tylko prowizję i wystawia fakturę "całokształtną".

    Podejrzewam że i w innych szczegółach mogłeś się rozminąć
    z prawdą ;] !

    >+ Prosze o porady i z gory dziekuje

    Z porad to mogę ci udzielić takiej, żebyś przejrzał archiwum
    grupy :) (googlem !) - bo doradcą nie jestem i to tylko
    moja opinia...

    >+ Pozdr.

    wzjm ! - Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-08 19:44:59
    Od: "Pisklak" <p...@s...pl>

    > *Sprzedała* do komisu czy *wystawiła* do komisu ?
    > Komis występuje jako komis czy jako zakup-sprzedaż ??

    Raczej sprzedala bo to komis wystawil mi fakture sprzedazy (wystepuje jako
    sprzedajacy), a nie niepelnosprawni.

> [...]
    > [PLUS VAT - czyli to co odliczysz musisz NAJPIERW zapłacić !
    > Koniecznie *musisz* skredytować budżet ??]

    Chcialem wziasc samochod w leasing w zwiazku z tym leasingodawca do faktur,
    ktore by mi wystawial doliczyl by vat, ktory ja w efekcie bym placil.

> [...]
    > ty kupujesz samochód "od tamtych" (a *nie* od komisu), komis
    > kasuje tylko prowizję i wystawia fakturę "całokształtną".

    Jezeli komis wystawia fakture "caloksztaltna", jest vatowcem i jest
    sprzedajacym na fakturze (o niepelnosprawnych nie ma mowy) to chyba vat
    powinien byc, tym bardziej ze dzis wystawil mi fakture za zadatek z vat.
    Wiec nie sadze zeby od ich widzimisie zalezalo czy wystawia fakture z vat
    czy bez ?

    > Podejrzewam że i w innych szczegółach mogłeś się rozminąć
    > z prawdą ;] !

    Nie wiem co mialo by na celu moje mijanie sie z prawda ?

    Pozdr.
    Pisklak

  • 4. Data: 2003-03-08 21:00:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Raczej sprzedala bo to komis wystawil mi fakture sprzedazy (wystepuje jako

    Hm... Czyli nie "FAKTURA VAT-KOMIS" ??
    I 0% VAT ? To ja się nie mieszam, przechodzi moje pojęcie :( !

> [...]
    >+ ktore by mi wystawial doliczyl by vat, ktory ja w efekcie bym placil.

    Tylko *po co* chcesz płacić 22% VAT ?
    Nie lepiej zamiast zapłacić np. 200zł i miesiąc później odliczyć
    200zł ich po prostu nie zapłacić ??
    Inna sprawa, że 0% od sklepu (wg twojego opisu komis
    występuje jako skup-sprzedaż, a nie komis !) wygląda dziwnie...

> [...]
    >+ Jezeli komis wystawia fakture "caloksztaltna", jest vatowcem i jest
    >+ sprzedajacym na fakturze (o niepelnosprawnych nie ma mowy) to chyba vat

    Faktura "całokształtna" to miała być w moim zamyśle faktura
    VAT-KOMIS :), w której kupujesz od sprzedającego a komisowi
    płacisz prowizję.

    >+ tym bardziej ze dzis wystawil mi fakture za zadatek z vat.
    >+ Wiec nie sadze zeby od ich widzimisie zalezalo czy wystawia
    >+ fakture z vat czy bez ?
    [...]
    >+ Nie wiem co mialo by na celu moje mijanie sie z prawda ?

    Za dużo elementów nie przystaje do logiki :( !
    Nie kupujesz od "firmy-krzak" przypadkiem ??

    *JAKI DOKUMENT DOSTAŁEŚ*, jeśli najpierw piszesz że tam
    jest 0% VAT a teraz coś wymyślasz o zadatku za VAT ??

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-08 22:30:33
    Od: "Pisklak" <p...@s...pl>

> [...]
    >
    > *JAKI DOKUMENT DOSTAŁEŚ*, jeśli najpierw piszesz że tam
    > jest 0% VAT a teraz coś wymyślasz o zadatku za VAT ??

    Faktura VAT byla na mojego leasingodawce, kiedy wyszla sprawa z VAT i
    zrezygnowalem z zakupu i panowie odmowili mi zwrocenia zadatku poprosilem o
    wystawienie na kwote zadatku faktury vat zeby wrzucic ja w koszty i
    zminimalizowac straty. Stad mam 2 faktury z przeciagu kilku dni wystawione
    przez ta sama firme gdzie w jednej jest vat 22% a w innej nie ma go wcale
    (zwolniony)

    Pozdr.
    Pisklak

  • 6. Data: 2003-03-10 09:03:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ przez ta sama firme gdzie w jednej jest vat 22% a w innej nie ma go wcale

    No to nieco się wyjaśniło, IMO.
    1. nie 0% (jak pisałeś), ale "zw". Nadal nie rozumiem co za
    pożytek z chęci zapłacenia przez ciebie VATu. Po co zrezygnowałeś
    z umowy ??
    2. Dopóki zadatek był częscią płatności dla sprzedającego
    (nie komisu) to VAT należał się wg stawki towaru (i "zw"
    mogło być jak najbardziej na miejscu). Skoro
    zadatek ma być przychodem komisu... to nie wiem... :(

    Chyba jakiś spec od kwalifikowania dochodów musiałby się
    wypowiedzieć: bo jeśli zadatek jest zapłatą "za obsługę
    zamieszania" to może rzeczywiście 22% VAT się należy,
    jeśli jest odszkodowaniem...to chyba nie. Tobie żadna
    różnica, pomijając sprawę że jeśli *miałoby* być "zw"
    a będzie wpisane 22% i je odliczysz to odliczysz niesłusznie
    (czyli możesz zostać kiedyś 'wyegzekwowany').

    Pomijając ten szczegół - to w sprawie o którą pytałeś
    najwyraźniej nie masz podstaw: komis zawierając umowę
    *komisu* o (a *nie* 'sprzedając' - jak napisałeś) czyjś
    sprzęt naliczył prawdopodobnie właściwą stawkę "zw".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-10 17:13:47
    Od: "Pisklak" <p...@s...pl>

    > No to nieco się wyjaśniło, IMO.
    > 1. nie 0% (jak pisałeś), ale "zw". Nadal nie rozumiem co za
    > pożytek z chęci zapłacenia przez ciebie VATu. Po co zrezygnowałeś
    > z umowy ??

    Chyba jest roznica przykladowo 50 000 + VAT, a 50 000 z VAT ???
    Dla mnie logiczne i proste jak konstrukcja cepa.

    Pozdr.
    Pisklak

  • 8. Data: 2003-03-10 22:27:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003, Pisklak wrote:
    [...]
    >+ Chyba jest roznica przykladowo 50 000 + VAT, a 50 000 z VAT ???

    Biorąc pod uwagę że piszesz o 50 000 +VAT "zw" (czyli *bez*
    VAT) to właśnie mam problem ze zrozumieniem różnicy... patrz
    niżej :) !

    >+ Dla mnie logiczne i proste jak konstrukcja cepa.

    *Byłoby*, jakbyś podawał potrzebną ilość ścisłych danych !
    Zdaje się że w początkowym poście było "0% VAT", a później
    przeszło na "zw" ? Tak-i-tak VATu by *nie było* !

    To, że mogę próbować sobie wydedukować że pewnie liczyłeś
    iż to *miałoby* być 40 983,61 zł to zupełnie inna sprawa ;),
    z tytułu niezatrudniania wróżki musimy na grupie trzymać
    się tego co twórca wątku zapodał !!

    >+ Pozdr.

    wzjm ! - Gotfryd