  • 1. Data: 2007-09-27 19:55:02
    Temat: Zgubiła ZUSy, co zrobić?
    Od: "Wolfram" <b...@b...net.pl>

    Moja żona zgubiła pokwitowania (kopie) opłaconych skladek ZUS za sierpien,
    płaconych we wrześniu. Prowadzi JDG. No i mam kłopot - ja jej prowadze KPiR.
    Jak księgowac cały wrzesien. Nie uwzględniać tych skłądek w kosztach i
    rozliczeniu podatku? Czy można jakoś uzyskac potwierdzenie opłacenia
    składek? Może ktos ma doświadczenia w tym względzie...

    Grozi jej 300 zł w plecy (jeśli brak potwierdzenia = brak kosztów i odpisu
    na NFZ). A już 400 zł kosztowac mnie bedzie wyrzucemie potwierdzenia opłaty
    czesnego za córę w przedszkolu.... Wystarczy tych strat.

  • 2. Data: 2007-09-27 20:40:04
    Temat: Re: Zgubiła ZUSy, co zrobić?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wolfram pisze:
> [...]
    > na NFZ). A już 400 zł kosztowac mnie bedzie wyrzucemie potwierdzenia opłaty
    > czesnego za córę w przedszkolu.... Wystarczy tych strat.

    Po pierwsze - założyć konto bankowe!!!
    Są tanie banki, obsługa przez internet, wtedy nic nie ginie, nie ma
    problemu "kwitków". Zginie kwitek to się go dodrukuje.

    A skoro już ktoś prowadzi działalność jak za króla Ćwieczka to teraz
    trzeba pójść do ZUSu i wypytać, czy jest możliwość uzyskania
    zaświadczenia, że te składki zostały zapłacone.
    Kto nie ma w głowie ten ma w nogach...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813 - zastanów sie 3 raz zanim zapukasz bez powodu

  • 3. Data: 2007-09-27 20:58:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    > trzeba pójść do ZUSu i wypytać, czy jest możliwość uzyskania
    > zaświadczenia, że te składki zostały zapłacone.

    Zaraz, a to nie jest tak, że ten kto płaci "na poczcie", tak naprawdę płaci
    ze swojego konta w Banku Pocztowym. Więc być może w tymże BP można pobrać
    potwierdzenie przelewu?

    p. m.

  • 4. Data: 2007-09-27 21:08:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    mvoicem pisze:
> [...]
    > ze swojego konta w Banku Pocztowym. Więc być może w tymże BP można pobrać

    Ten kto płaci gotówka na poczcie płaci gotówka na poczcie.

    Konto w BP trzeba świadomie założyć i robi sie wpłatę na własne konto a
    potem przelew na ZUS a nie po prostu wpłatę na ZUS.
    To jest normalne konto bankowe, urząd pocztowy tylko pośredniczy.
    Wyjątkowe jest tylko to że poczta ma bezpośrednie połączenie z tym
    akurat bankiem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2007-09-27 21:16:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ten kto płaci gotówka na poczcie płaci gotówka na poczcie.

    To wróciła możliwość zapłaty gotówką?
    Bo kiedyś poczta ominęła ten zakaz robiąc konto Giro Składka, gdzie obie
    operacje robi się za jednym zamachem, niemniej chyba dalej jest to konto i
    przelew z niego, a nie wpłata gotówką na rachunek w NBP.

  • 6. Data: 2007-09-27 21:22:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > operacje robi się za jednym zamachem, niemniej chyba dalej jest to konto
    > i przelew z niego, a nie wpłata gotówką na rachunek w NBP.

    Można wpłacać składki "za siebie".
    Jeżeli na przelewie jest imię i nazwisko a nie jakaś nazwa sugerująca
    firmę t nikt o nic nie pyta.
    Widziałam też niedawno potwierdzenie zapłaty składek gotówka z Banku
    Spółdzielczego (chyba Brodnica ale nie dam głowy).

    Da sie, przepisy sobie a praktyka sobie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-09-27 22:12:04
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Wolfram" <b...@b...net.pl> napisał w wiadomości

    > A już 400 zł kosztowac mnie bedzie wyrzucemie potwierdzenia opłaty
    > czesnego za córę w przedszkolu.... Wystarczy tych strat.

    Bez żartów, przecież jakaś kopia tego potwierdzenie istnieje u drugiej
    strony transakcji.

    marekz

  • 8. Data: 2007-09-27 22:13:51
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > rozliczeniu podatku? Czy można jakoś uzyskac potwierdzenie opłacenia
    > składek? Może ktos ma doświadczenia w tym względzie...

    No rmalnie księgować. Opłacone przecież są. A w terminie późniejszym wziąć
    sobie ewentualnie jakies rozliczenie konta z organu czy coś tam.

  • 9. Data: 2007-09-29 07:59:46
    Od: "Wolfram" <b...@b...net.pl>

    > Bez żartów, przecież jakaś kopia tego potwierdzenie istnieje u drugiej
    > strony transakcji.
    >
    > marekz

    No właśnie, że nie istnieje. I nic na to nie poradzę. Przedszkole nie
    zarejestrowało. Żona podarła kwit/rachunek. Twierdzi, ze zapłąciła. No i
    pat. Szkoda kasy, ale to tylko pieniądze. Z powodu 400 przedszkola zmieniał
    nie będę (mam pod nosem), choć parszywie się czuję.

  • 10. Data: 2007-09-30 20:52:08
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    > Przedszkole nie
    > zarejestrowało.

    ??? zartujesz? Prawda? W kieszen wzieli? Moze jednak czas zmienic
    przedszkole?

    A wplata na poczcie to tez kwitek na poczcie. No sorry, to co opowiadzasz to
    na film SF wyglada... i to kiepski ;-D.
    Jak sam napisales "Moja żona zgubiła pokwitowania (kopie)" - "kopie" - tak?
    "kopie" - przeczytaj to jeszcze raz i pomysl. Poza tym wplata byla? Jak byla
    to potwierdzenie bedzie (teoretycznie zawsze).

    Czlowieku, ja ksiegowym nie jestem ale gadasz od rzeczy odrobine.

    Belin