  • 1. Data: 2007-09-28 05:46:20
    Temat: sprzedaż nieruchomości - prośba o pomoc
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    Prosze o pomoc w sprawie opodatkowania nieruchomości
    W tym roku kupiłem mieszkanie i chcialbym go sprzedac. Wiem ze jesli
    sprzedaje nieruchomosc w ciagu 5 lat to jestem zobowiązany na zakup innej w
    ciagu 2 lat inaczej musze zaplacic podatek i tutaj mam pytanie. Sprzedaje
    moje mieszkanie powiedzmy za 400tys a nowe kupuje za 250 + 100 wykończenie
    daje 350tys. Podatek zapłace od niewykorzystanych 50tys czy od calej kwoty
    za jaką sprzedałem mieszkanie tj od 400tys? Podatek jest w wysokosci 10%?

    Maciek

  • 2. Data: 2007-09-28 15:43:53
    Temat: Re: sprzedaż nieruchomości - prośba o pomoc
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maaciek" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykończenie daje 350tys. Podatek zapłace od niewykorzystanych 50tys czy od
    > calej kwoty za jaką sprzedałem mieszkanie tj od 400tys? Podatek jest w

    Dla nieruchomosvci kupionych w 2007 r.stosuje sie podatek 19% od dochodu a
    nie 10% od przychodu.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2007-10-01 06:19:10
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

    > Dla nieruchomosvci kupionych w 2007 r.stosuje sie podatek 19% od dochodu a
    > nie 10% od przychodu.
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    no prosze a kobitka w urzedzie skarbowym powiedziala mi iz jesli kupie
    mieszkanie w ciagu 2 lat od zbycia tego co mam to nie zaplace podatku ani
    grosza, jedyny warunek to musze byc zameldowany w sprzedawanym mieszkaniu co
    najmniej 12 miesiecy
    wiec jak to jest z tymi 19-oma procentami bo sie juz gubie?