  • 1. Data: 2007-09-27 15:53:32
    Temat: faktura unijna, 0 VAT Ponownie
    Od: "Darek" <b...@a...pl>

    Witam Ponownie !

    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Jeżeli klient obcokrajowiec z UE kupuje towar bezposrednio w sklepie w
    Polsce i oświadcza (ustnie) że wywiezie towar z Polski to czy w takim
    wypadku można mu wystawić fakturę z zerową stawką VAT

    Pozdr.

    Darek

  • 2. Data: 2007-09-27 15:58:17
    Temat: Re: faktura unijna, 0 VAT Ponownie
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.09.2007 Darek <b...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > Polsce i oświadcza (ustnie) że wywiezie towar z Polski to czy w takim
    > wypadku można mu wystawić fakturę z zerową stawką VAT

    Jest to wewnątrzwspólnotowa dostawa (art 9 ustawy) pod warunkiem, że w
    wyniku takiej dostawy towary zostaną wysłane lub przetransportowane na
    terytorium państwa członkowskiego. W trakcie kontroli musisz mieć na to
    dowód. List przewozowy i inne tego typu dokumenty są na ogół uznawane bez
    szemrania, z tego, co mi wiadomo. Jak to skutecznie udowodnić kiedy Ty sam
    lub nabywca to transportuje - nie mam pojęcia.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-09-27 20:33:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Samotnik pisze:

> [...]
    > szemrania, z tego, co mi wiadomo. Jak to skutecznie udowodnić kiedy Ty sam
    > lub nabywca to transportuje - nie mam pojęcia.

    zazwyczaj pomaga sięgnięcie do ustawy - w tym przypadku ustawa o podatku
    od towarów i usług

    art. 42 [...]
    4. W przypadku wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej
    dostawy towarów bezpośrednio przez podatnika dokonującego takiej dostawy
    lub przez jego nabywcę, przy użyciu własnego środka transportu podatnika
    lub nabywcy, podatnik oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i
    3, powinien posiadać dokument zawierający co najmniej:

    1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca
    zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów
    oraz nabywcy tych towarów;

    2) adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny
    niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy;

    3) określenie towarów i ich ilości;

    4) potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o
    którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa
    członkowskiego innym niż terytorium kraju;

    5) rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są
    wywożone towary, lub numer lotu - w przypadku gdy towary przewożone są
    środkami transportu lotniczego.

    ... koniec cytatu

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813 - zastanów sie 3 raz zanim zapukasz bez powodu

  • 4. Data: 2007-09-27 23:08:33
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > ... koniec cytatu
    >
    > Maddy

    duchu swiety...strach sie cieszyc, co by nie zapeszyc powrotu

    grzess

  • 5. Data: 2007-09-29 07:35:59
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 22:33:12 +0200, Maddy napisał(a):

    > 4) potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o
    > którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa
    > członkowskiego innym niż terytorium kraju;

    a z doświadczenia wiem, że wystarczy nawet spisana notatka z rozmowy
    telefonicznej.
    Lepszy jest oczywiście jakiś papier, jak pisał Samotnik, list przewozowy na
    przykład, ale w sytuacji opisanej, gdy nabywca sam sobie to transportuje,
    to taka notatka, gdzie określono godzinę, datę i rozmówcę i że w wyniku
    ustaleń... itd. pomaga.
    Urzędnik przy kontroli nie bardzo był zadowolony, ale na pytanie, czy
    podatnik ma dostarczyć wyciąg z billingu, że rozmowa była przeprowadzona,
    już więcej dowodów nie chciał.

    Przepis nie precyzuje w jakiej formie ma być to potwierdzenie, więc trzeba
    tylko umieć się obronić.
    :)

    --
    Pozdrawiam,