  • 1. Data: 2007-09-27 14:51:54
    Temat: Faktury ponownie... :)
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Witam,

    Możliwe że niektórzy będą mieli mnie dość, no ale zaryzykuje :) Ostatnio
    poruszałem kwestie fakturowanie i popełniłem mały błąd tzn. kiedy
    wystawiam faktury, opisze jak to wygląda:

    Jest np. styczeń i klient na do 15stycznia zapłacić za Internet właśnie
    za styczeń, czyli płaci w trakcie trwania usługi. I teraz czy dobrze
    rozumiem.

    1) Jeżeli klient zapłaci do 31 stycznia (nie liczę odsetek) to wystawie
    mu fakturę na kwotę wpłaty,
    2) Jeżeli jednak zapomni mu się wpłacić to 1 lutego wystawię mu i tak
    fakturę na kwotę abonamentu i np. poinformuję że nie odnotowałem wpłaty.

    Czy dobrze myślę?

    Piotr Lewandowski

  • 2. Data: 2007-09-27 15:34:48
    Temat: Re: Faktury ponownie... :)
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > 2) Jeżeli jednak zapomni mu się wpłacić to 1 lutego wystawię mu i tak
    > fakturę na kwotę abonamentu i np. poinformuję że nie odnotowałem wpłaty.

    Powiedz prosze, jak masz rozwiazane warunki płatnosci i faktury w
    regulaminie świadczenia usługi? Bo mam wrażenie, że u Ciebie panuje wolna
    amerynkanka. Mylę się?

  • 3. Data: 2007-09-27 15:52:56
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Powiedz prosze, jak masz rozwiazane warunki płatnosci i faktury w
    > regulaminie świadczenia usługi? Bo mam wrażenie, że u Ciebie panuje wolna
    > amerynkanka. Mylę się?

    Jest tylko zapis że klient płaci do 15 każdego miesiąca.

    Piotr Lewandowski

  • 4. Data: 2007-09-27 21:48:03
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Powiedz prosze, jak masz rozwiazane warunki płatnosci i faktury w
    > regulaminie świadczenia usługi? Bo mam wrażenie, że u Ciebie panuje wolna
    > amerynkanka. Mylę się?

    Chciałbym to jak najszybciej uregulować, a przede wszystkim wprowadzić
    jednolity system i mieć przejrzyste zasady, dlatego proszę o pomoc na
    grupie.

    Piotr Lewandowski

  • 5. Data: 2007-09-27 21:56:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, picom wrote:

> [...]
    > 2) Jeżeli jednak zapomni mu się wpłacić to 1 lutego wystawię mu i tak fakturę
    > na kwotę abonamentu i np. poinformuję że nie odnotowałem wpłaty.

    A dlaczego w 2. przypadku nie ma być f-ry?
    Inaczej: dlaczego wpłata ma wpływać na wystawienia f-ry?
    I czy sugerujesz, że ma się to jakoś do obowiazku podatkowego? ;)

    VAT:
    +++
    13. Obowišzek podatkowy powstaje z chwilš:

    1) upływu terminu płatnoœci, jeżeli został on okreœlony w umowie
    właœciwej dla rozliczeń z tytułu:
    b) œwiadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych,
    z zastrzeżeniem ust. 18,
    (.18 to są żetony i inne przedpłaty "biletowe").
    ---

    I tak samo dochodowy:
    +++
    Art. 14
    1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-09-28 10:55:20
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > 1. Za przychód z działalno?ci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    > uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane

    Hmmm, Czyli z tego co rozumiem to wystawiam faktury wszystkim 1
    stycznia, termin płatności do 15stycznia i czekam na wpłaty? W ogóle ma
    znaczenia że płaci na usługę która jest wykonywana lub będzie wykonana?

    Piotr Lewandowski