  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Zlecenia <200zł ryczałtem??
    Date: 2 Jan 2009 20:44:13 +0100

    On 2009-01-02, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Zagwozdka: jak teraz pobierać ten podatek??
    >
    > 1/2/2009 wypłacam 150zł z opcją że do końca miesiąca
    > może jeszcze drugie 150zł wypłacę. Jeśli pobiorę podatek
    > ryczałtem i wypłacę potem te drugie 150zl, to będzie
    > do korekty pierwszy rachunek i trzeba będzie gościowi dopłacić
    > 18% z nieuwzględnionego wcześniej KUP.
    >
    > Czy czegoś nie widzę czy naprawdę komuś się nudziło ??

    A ja sobie patrzę do ustawy:

    ------------
    Art. 22

    [...]

    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się:

    [...]

    4) z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 - w wysokości 20%
    uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu
    pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o
    których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), których podstawę wymiaru
    stanowi ten przychód, [...]

    10. Jeżeli podatnik udowodni, że koszty uzyskania przychodów były wyższe
    niż wynikające z zastosowania normy procentowej określonej w ust. 9 pkt
    1-4, koszty uzyskania przyjmuje się w wysokości kosztów faktycznie
    poniesionych.
    -------------

    No ale żeby mieć zrozumienie co mówi art. 13, to skaczemy:

    -------------
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:

    [...]

    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub
    umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

    a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej
    i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej
    niemającej osobowości prawnej,
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są
    wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo
    administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla
    potrzeb związanych z tą nieruchomością

    - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w
    ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności
    gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9,

    Ja tu limitów 200 zł NIE WIDZĘ, ale sam powinieneś sprawdzić u żródła.
    Ja sobie tylko luźno dyskutuję, mogę pobredzać. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl