    From: "Mariusz Knopa" <v...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana US i zawieszona dzialalnosc gospodarcza
    Date: Sat, 5 Jan 2002 21:19:57 +0100

    Odwiedzilem wczoraj moj nowy US i chyba sie juz wszystkiego dowiedzialem.
    Nic nie trzeba przerejestroywac ani skladac. Termin do 20 stycznia
    obowiazuje, a Vat 7 za grudzien wysyla sie juz do nowego US.
    Jednak zdziwila mnie bardzo wypowiedz pani urzedniczki ktora stwierdzila ze
    w przepisach o Vat nie istnieje cos takiego jak zawieszona dzialalnosc
    gospodarcza, i tak samo jest w przypadku opodatkowania na zasadach ogolnych,
    wiec nie musze nic odwieszac poniewaz nie ma mozliwosci zawieszenia i
    dzialam dalej. Jak mowilem jej ze w poprzednim US kazali mi zlozyc
    odpowiednie druk do Vatu (nie pamietalem jaki) i pismo w tej sprawie do
    dochodowego i potem to samo zrobic przy wznowieniu dzialalnosci to
    stwierdzila za tamci sa zabardzo biurokratyczni i do przesady wymagaja. W
    domu znalazlem ten druk i byl to VAT-Z o zaprzestaniu wykonywania czynnosci
    podlegajacych opodatkowaniu i teraz nie wiem ktory US ma racje. Czy jesli
    nic nie bede im skladal o wznowieniu to potem sie nie przyczepia ze odliczam
    Vat gdy zaprzestalem dzialalnosci. Wie ktos jak to jest ?
    Przy okazji tego pomyslalem o malym przekrecie. Zawieszam dzialalnosc w
    ZUSie zeby nie placic skladek i prowadze normalnie sprzedaz (bo US to nie
    obchodzi ze ja zawiesilem). ZUS w razie kontroli nie moze przegladac moich
    ksiag rachunkowych by sprawdzic czy faktycznie w tym czasie nie prowadzilem
    dzialalnosci, wiec mamy w miare bezpieczny sposob na dzialanie i nieplacenie
    zlodziejskich skladek.

    Mariusz