  • 1. Data: 2003-09-24 10:43:38
    Temat: Re: Zmiana konta ?
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Mariusz wrote:

    > Uznałem ostatnio, że bank w którym mam konto firmowe (PKO SA) mnie
    > okrada, ostatnio podnieśli większość opłat i nawet nie raczyli mnie o
    > tym poinformować, zobaczyłem dopiero na wyciągu.

    Tak z ciekawości Pekao SA czy PKO BP SA?

    > Wkurzyłem się i chcę zmienić bank, najlepiej na jakiś internetowy np.
    > na m-bank.

    Jeśli nie boisz się, że nie wszyscy będą ci chcieli uznawać
    samodzielnie drukowane wyciągi to czego nie

    > W związku z tym mam pytanie w jaki sposób poinformować o tym urząd
    > skarbowy? Pewnie trzeba wysłać jakiś NIP,

    NIP-1 plus zdaje się NIP-B

    > co z okresem przejściowym
    > pewnie przez jakiś miesiąc będę miał dwa konta (nie zlikwiduje
    > starego, dopóki nie sprawdzę jak działa nowe). Czy mam wysłać najpierw
    > informacje o tym że mam nowe konto, a po miesiącu że zlikwidowałem
    > stare?

    Tak jest wysyłać dwa razy

    > Czy taka zmiana konta może być powodem (przyczyną) kontroli z
    > US ?

    Nie

    > Kogo jeszcze i w jaki sposób powinienem poinformować o zmianie
    > konta?

    Napewno ZUS. Formalnie to w okresie gdy masz dwa konta to trzeba jeden
    bank poinformawać o koncie w drugim.

  • 2. Data: 2003-09-24 11:20:46
    Temat: Zmiana konta ?
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

[...]
    skarbowy? Pewnie trzeba wysłać jakiś NIP, co z okresem przejściowym pewnie

    Mariusz

  • 3. Data: 2003-09-24 12:04:16
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    > Tak z ciekawości Pekao SA czy PKO BP SA?

    PKO SA

    > Jeśli nie boisz się, że nie wszyscy będą ci chcieli uznawać
    > samodzielnie drukowane wyciągi to czego nie

    Sa z tym problemy? Kto nie chce uznać takich wyciągów?
    Czyli w takim razie lepiej wybrać zwykły bank?
    Jaki najlepiej?

    > Napewno ZUS. Formalnie to w okresie gdy masz dwa konta to trzeba jeden
    > bank poinformawać o koncie w drugim.

    Jak poinformować ZUS, jakąś deklaracją?
    A bank jakpoinformować i czy informowanie banków jest konieczne skoro
    sytacja, że będę mał 2 konta firmowe będzie trwać b. krótko?

    Ile mam czasu na poinformowanie US, ZUS, banków?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2003-09-24 12:13:17
    Od: "Now24" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Sa z tym problemy? Kto nie chce uznać takich wyciągów?
    > Czyli w takim razie lepiej wybrać zwykły bank?
    > Jaki najlepiej?

    Bzdura - wybierz mBank. Zgodnie z ustawą o prawie bankowym taki wyciąg
    drukowany jest równoważny z wyciągiem z banku, co oznacza, że konsekwencje
    "nie przyjęcia" takiego wyciągu będą identyczne w obu przypadkach. Jeszcze
    nigdy nie miałem problemu z takimi wyciągami - nawet najstarsze księgowe z
    różnych firm nie miały wątpliwości. Z kolei za podrabianie takich wyciąg.ów
    grozi odpowiedzialność karna - więc nie bój się tylko przenoś do mBanku :)

  • 5. Data: 2003-09-25 11:18:49
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Mariusz wrote:

    > PKO SA

    Przeczytaj jeszcze raz pytanie. Zresztą ciekawość mi już przeszła ;)

    > Sa z tym problemy? Kto nie chce uznać takich wyciągów?
    > Czyli w takim razie lepiej wybrać zwykły bank?
    > Jaki najlepiej?

    Mnie nie chcieli przyjąć do lekarza. Pomógła groźba zgłoszenia skargi
    do kasy chorych.

    > Jak poinformować ZUS, jakąś deklaracją?

    ZFA

    > A bank jakpoinformować i czy informowanie banków jest konieczne skoro
    > sytacja, że będę miał 2 konta firmowe będzie trwać b. krótko?

    Jeśli bardzo_krótko=tydzień to ja bym olał informowanie, jeśli
    ...=miesiąc to raczej trzeba.

    > Ile mam czasu na poinformowanie US, ZUS, banków?

    A to poszukaj w ustawach bo nie pamiętam.

  • 6. Data: 2003-09-25 15:48:59
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Mariusz -----###
    > Ile mam czasu na poinformowanie US, ZUS, banków?

    US to chyba 14 dni, ZUS 7, a banki to nie wiem...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 7. Data: 2003-09-25 17:03:42
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Mariusz -----###

    > Sa z tym problemy? Kto nie chce uznać takich wyciągów?

    ja ostatnio miałem problem w US - aby zgłosić zmiane nr konta poprosili
    poza odpowiednim drukiem jeszcze umowę z bankiem lub wyciąg (w sumie to
    ciekawe na jakiej podstawie i po co im to), zaniosłem grzecznie wyciąg a
    Pani mnie podsumowała że jeszcze potrzebuje oryginał bo nie ma sobie z
    czym potwierdzić...
    informacji że to co jej wydrukowałem jest oryginałem nie chciała przyjąć
    - kazała mi jechać do banku i tam mi na pewno dadzą...

    gdyby to była jakaś starsza osoba to może bym zrozumiał, że nie wie co
    to bank elektroniczny i internet, ale ta dziewczyna miała z dwadzieścia
    parę lat - ręce opadają...

    > Czyli w takim razie lepiej wybrać zwykły bank?

    bez przesady ;-)

  • 8. Data: 2003-09-25 21:14:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, hADeSik wrote:
    [...]
    >+ ja ostatnio miałem problem w US - aby zgłosić zmiane nr konta poprosili
    >+ poza odpowiednim drukiem jeszcze umowę z bankiem

    ...no, niech będzie...

    >+ lub wyciąg

    IMHO głupota, bo wyciąg można komuś dać z powodów różnych.

    >+ (w sumie to ciekawe na jakiej podstawie i po co im to),

    ...było czytać grupę ;)
    Jakoby ma zabezpieczać przed oszustwem w stylu:
    - kupujesz ŚT
    - oszust się dowiaduje i zakłada konto
    - do 25. składasz VAT-7 "ze zwrotem"
    - 25...30 oszust składa PIT-1+PIT-B z twoimi danymi
    i swoim kontem
    - po miesiącu ty przyłazisz, jak to mawiają, "z pyskiem"
    pt. "gdzie jest mój zwrot"...

    W przypadku który był zapodawany (jakaś milionowa kwota)
    i tak by podobnoż nie pomogło, bo oszust nabrał BANK na
    sfałszowane dane. Ale nic to, niech będzie: nie rozumiem
    tylko czy pieczątka na wyciągu ma pełnić rolę "gwaranta"
    czegokolwiek :(
    [...]
    >+ informacji że to co jej wydrukowałem jest oryginałem nie chciała przyjąć
    >+ - kazała mi jechać do banku i tam mi na pewno dadzą...

    ROTFL :)

    [...]
    >+ > Czyli w takim razie lepiej wybrać zwykły bank?
    >+
    >+ bez przesady ;-)

    ...takoż uważam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, mBank, Inteligo :))

  • 9. Data: 2003-09-25 23:03:23
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###

    > ...było czytać grupę ;)

    mea culpa - po paru miesiącach przerwy wróciłem na grupę (też tak kiedyś
    miałeś ale krócej ;-) ) i nie mam kiedy nadrobić zaległości ;)

    dzięki za oświecenie, chociaż podstawy (w domyśle prawnej) ciągle nie
    znam ;-)

    a z tymi gwarancjami to prościej by było jakby przy zwrocie
    (przynajmniej większym) sobie sprawdzali z jakiego konta ostatnio im
    podatek wpłynął - ewentualnie czy kiedykolwiek z takiego konta wpłynął,
    albo zwracali tylko na konta z którego wcześniej dostali zaliczke czy coś...

    bo takie sprawdzanie to i tak psu na bude...

  • 10. Data: 2003-09-26 12:55:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2003, hADeSik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ albo zwracali tylko na konta z którego wcześniej dostali zaliczke czy coś...

    No to primo byłby cyrk jakby komuś "wypadł" zwrot po zmianie
    konta :), a secundo - jakby to była zasada to dla otrzymania
    pół miliona zwrotu oszust mógłby "coś" wpłacić na zachętę ;)

    >+ bo takie sprawdzanie to i tak psu na bude...

    ....najwyraźniej.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)