    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana miejsca zamieszkania i "zakładu głównego"
    Date: Tue, 31 Jul 2007 10:23:47 +0200

    On Tue, 31 Jul 2007, cb wrote:

    > Dopiero jak dojdzie do nowego urzędu i mnie wpiszą to dostanę nowy wpis...
    > Ale jak ja teraz mam zdążyć w ciągu 7 dni złożyć aktualizacje do US, skoro
    > papiery między urzędami dzielnic (Warszawa) będą szły pewnie z 5 dni, a w
    > międzyczasie będę musiał jeszcze odwiedzić Urząd Statystyczny.

    Jak ostatnio zmieniałem wpis, to stosowny NIP z tymi papierami które
    już miałem złozyłem w US w terminie 7 dni, a później (akurat był to
    zapisek z GUSu, bo UM dał "od ręki") dołączyłem co doszło i dołożyłem
    pismo - "informację", z treścią "proszę o dołączenie do zgłoszenia
    NIP-1 z dnia..." (...i kopia, i pieczątka, i datownik z US :))
    Łyknęli - IMO słusznie, bo składanie kilka ray tego samego NIP-1
    dotyczącego tego samego zdarzenia byłoby absurdem!

    > Czy te 7 dni na zmianę w US liczą się od otrzymania nowego wpisu do EDG, czy
    > od daty faktycznej zmiany?

    IMO od faktycznej zmiany/

    > Bo jeśli od daty faktycznej zmiany to wydaje mi się, że o ile nie zdąże z EDG
    > w 7 dni to powinienem dwa razy aktualizować w US: raz zanim dostanę wpis EDG
    > i drugi raz już po tym. Czy mam rację?

    IMO j.w.!

    pzdr, Gotfryd