    From: Grzesiekkm <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Znak towarowy, zastrzeżenie nazwy firmy
    Date: Fri, 22 Aug 2008 04:29:20 -0700 (PDT)

    On 21 Sie, 22:29, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > "Grzesiekkm" <g...@g...com> wrote

    > Jeśli chodzi o znaki towarowe, logo itp. to zobacz na stronie urzędu
    > patentowego. Zgłoszenie i utrzymywanie ochrony to koszt rzędu 1-2 tysięcy
    > złotych. Można zgłosić samemu lub przez jakąś kancelarię rzecznika
    > patentowego (dodatkowy koszt ok.1tys), tyle, że masz profesjonalnie
    > zrobione, dobrane odpowiednie klasy do zastrzeżeń.
    > Jeśli chodzi o projekty, to zbyt mgliście napisane, co chciałbyś chronić,
    > czym się zajmiesz.

    będzie to funkcjonowało na zasadzie

    -osoba fizyczna lub firma (robi projekt np koszulki)
    -ja ten projekt przekazuje firmie odzieżowej która z projektu
    graficznego robi wyrób
    -osoba która wykonała projekt będzie dostawała procent od sprzedaży

    i teraz jak chronić ten projekt gdyby np firma odzieżowa chciała go
    wykorzystać, podpisać jakąś umowę że nie będą wykorzystywać projektów?
    Jak wygląda kwestia jeśli firma odzieżowa przekłada z projektu
    graficznego na wyrób jakie zastosować tutaj umowy

    i drugie jak chronić mój interes gdyby nagle osoba projektująca
    chciała wycofać projekt, zostałbym wtedy z produktem którego legalnie
    nie mogę sprzedać, bo nie jest wykonany z mojego projektu

    odnośnie jeszcze pytania o zastrzeganie firmy i loga. Logo na pewno
    zastrzeżone tylko jakie musi spełniać warunki żebym mógł je zastrzec
    np księgę znaków?

    czy opłaca się zastrzegać nazwę firmy jeśli na początku pewnie nie
    będzie znana?

    Pozdrawiam
    Grzesiek