    From: SDD <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zus - etat po DG
    Date: Wed, 06 Jun 2012 17:45:22 +0200

    Wojciech Bancer pisze:

    > Zapewne potrzebują do określenia czy i kiedy nastąpi przekroczenie
    > progu.

    Ale jakiego? Podatkowego? Po co?

    Pracodawca ma pilnowac wylacznie przekroczenia progu wyplat u niego -
    tak, jakby pracownik nie mial innych dochodów. Ewentualna roznice sobie
    doplaci w zeznaniu rocznym.

    Inne dochody, do celow *podatkowych* pracodawce obchodza tylko a propos
    oswiadczenia PIT-2 i nie interesuje go wowczas ich wysokosc.

    W zasadzie - IMHO - jedynym powodem pytania o *dochod* moze byc
    zakladowy fundusz socjalny, ktory swe bonusy i benefity rozdziela,
    zgodnie ze swa nazwa, na zasadach janosikowych, biorac pod uwage takze
    inne dochody.

    Nie mam pojecia, na ile podanie takich danych jest obowiazkowe, na ile
    podane dane musza byc prawdziwe, co grozi za ich nie podanie, itp.

    W kazdym razie jedno jest pewne - dochód brutto, to dochód brutto.

    Ja np. nie mialbym nic przeciwko, gdyby US-owi tez wystarczylo na PIT
    podac podstawe ZUS-owską jako dochód brutto. Nawet by sobie mogła być ta
    od zdrowotnego ;)

    Pozdrawiam
    SDD