  • 1. Data: 2006-12-01 15:39:54
    Temat: Zus nie chce przyznać mi emerytury
    Od: "kamila" <k...@o...pl>

    mam taki problem w tym roku przeszłam na wcześniejszą emeryture
    pracowałam jako nauczycielka 16 lat. Zus dopatrzył się że przed
    1983r pracowałam u rodziców na gospodarstwie i mi tego nie wliczyli a

    według prawa można wliczyc sobie prace w gospodarstwie przed
    1983rokiem.nie wiem co mam robić nie mam pracy ani emerytury.Może
    ktoś wie czy zus może mi tego nie wliczyć, czy jest jaki przepis
    który to zmienia.Czekam na odp. Pilne.

  • 2. Data: 2006-12-01 17:40:06
    Temat: Re: Zus nie chce przyznać mi emerytury
    Od: "Tomek" <m...@g...pl>

    16 lat, to się napracowałaś.

  • 3. Data: 2006-12-01 19:38:32
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "kamila" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Jak mogłaś przejść na wcześniejszą emeryturę, skoro ZUS jej nie
    przyznał?

  • 4. Data: 2006-12-01 22:22:17
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    wektor napisał(a):

> [...]
    > który to zmienia.Czekam na odp. Pilne.
    >
    > Jak mogłaś przejść na wcześniejszą emeryturę, skoro ZUS jej nie

    Mojej siostrze brakuje 1 rok stażu pracy do przejścia na emeryturę.
    Czy jeśli dostarczy ZUS-owi ręcznie napisane zaświadczenie od znajomych
    rolników, że pracowała tam 1 rok (przed rozpoczęciem pierwszej pracy) i
    dostarczy to do ZUS-u to doliczą jej ten staż (może być bezskładkowy)?

    --
    animka

  • 5. Data: 2006-12-02 08:56:53
    Od: "kamila" <k...@o...pl>

    to nie jest tak przed 1983 rokiem rodzice kturzy mieli gospodarstwo
    odprowadzali składki na dzieci i to można wliczać do emerytury.teraz
    takiego przepisu jusz niema.dopiero jak się zwolniłam ze szkoły i
    złożyłam dokumęty do zusu to wystąpiły te kłopoty. nawet będe
    miała sprawe w sądzie z zusem.

  • 6. Data: 2006-12-02 12:16:17
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "kamila" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > takiego przepisu *jusz* niema.dopiero jak się zwolniłam ze szkoły i
    > złożyłam *dokumęty* do zusu to wystąpiły te kłopoty. nawet będe

    Naprawdę pracowałaś jako nauczycielka? I dziwią się ludzie, że taki
    poziom edukacji jest. Zresztą składnia zdania też leży - zrozumieć cię
    trudno. (to tak oftopicznie).

    A poza tym, trzeba mieć potwierdzenie, tego, że się pracowało... tzn.
    jak ktos uczył się w tym czasie w innej miejscowości to zus nie
    uwzględni tego, że taka osoba pracowała na roli.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-12-02 14:35:27
    Od: "kamila" <k...@o...pl>

    ja nie wiem myslalam że tu poważni ludzie piszą jak nie wiecie o co
    chodzi to po co piszecie ja chce rożwiązać problem a nie sluchać
    idjotów

  • 8. Data: 2006-12-02 14:51:10
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    > Użytkownik "kamila" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    ja nie wiem myslalam że tu poważni ludzie piszą jak nie wiecie o co
    chodzi to po co piszecie ja chce rożwiązać problem a nie sluchać
    idjotów

    Klasyczny przykład selekcji negatywnej. Niech ktoś sobie ten case do
    wykładu, albo pracy dypolomowej wykorzysta :)

    --
    vertret

  • 9. Data: 2006-12-02 17:32:01
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    co
    > chodzi to po co piszecie ja chce rożwiązać problem a nie sluchać

    Czy pani nauczycielka wie, co to jest "interpunkcja"?
    Dziwi mnie, że nauczycielka "potrafi" napisać tekst składający się z 8
    zdań, nie używając znaków interpunkcyjnych.

  • 10. Data: 2006-12-02 17:40:54
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    pracy) i
    > dostarczy to do ZUS-u to doliczą jej ten staż (może być

    1) Poświadczenie nieprawdy jest karane.
    2) Jeżeli oświadczenie potwierdzałoby stan faktyczny, to oświadczenie
    o zatrudnianiu pracownika "na czarno" może ściągnąć kłopoty zarówno na
    znajomych rolników, jak i zatrudnianą osobę. Dla uprawnień
    emerytalnych takie oświadczenie jest bez znaczenia.